Mükemmel Martini'nin peşinde. İpucu: Vermut var

admin

Administrator
Yetkili
Admin
Global Mod
Dünyada, Martini Tüketimi için 106 yaşındaki Hollywood Statehouse Musso & Frank Grill'den Martini içen olarak kendini tanımlamaya başlayabileceğiniz birkaç daha iyi yer var.

Dönüşümüm, Los Angeles'a taşındıktan birkaç ay sonra, 2019'un başlarında restoranın 100. doğum gününün zirvesinde oldu. Bu vaftizden önce, kendimi herhangi bir menüde en cazip olarak sıkışmış olan her şeyi sipariş ederek kendimi bir kokteyl genelisti olarak kabul ederdim. Çok tatlı bir şey yok, malzemeler birlikte mantıklı olduğu sürece hiçbir şeye açık.

Musso's'da ilk kez bara yalnız geldim. Bir arkadaşım beni 1967'den beri orada çalışan ve Charles Bukowski ve Gore Vidal hakkında hikayeler dökebilen ünlü barmen Ruben Rueda'nın önünde oturmaya çağırdı. Köşeyi girişten tezgaha doğru yuvarlayarak bakışlarını yakaladım. Gülümsedi ve sakin bir şekilde elini yerleştiğim en yakın açık bordo renkli tabureye doğru salladı.

“Bir martini, lütfen,” dedim Rueda'ya, beni binlerce lejyona başlatan kelimeler.

“Cin?” Emin olmasını istedi. Başını salladım.

Müşteriler her masayı işgal etti. Aynalı çubuğa bakan seslerin sesleri ve yemek takımı tıkanıklığı yağmur damlaları gibi sırtımı peled. Hava cızırtılı et kokuyordu.

Rueda eşit bir ritime karıştı, buz tutma ve karıştırma sürahisinde döndü. İçeceği önce, ahşap bir kürdan üzerinde bozulmuş iki pimento-deste zeytin üzerinde klasik V şeklinde camın mütevazı 2 onsluk bir versiyonuna döktü. Geri kalan içerikler, dövülmüş metal bir kova içinde buz üzerinde yer alan küçük bir sürahi olan sepet içine girdi.



İlk yudum lezzetten daha fazla duyumdu: soğuk, batma. Çam ve narenciye damak boyunca buzlu buhar olarak yuvarlandı. Duyularım yüksek uyarıya geçti ama aynı zamanda açmaya başladı; Gerilim narkotikti. Camı boşalttıktan sonra ilk zeytini yavaş zevkle çiğnedim, ikincisini hala sepette ürpertici ikinci tur için kurtardım.

Daha önce hiç bir martini yoktu gibi değildi. Belki de ulaştığım yaş ya da nihayetinde uzun ziyaretlere düşeceğim şehirde bir ev yapmaktan gelen eğilim değişimi idi. Ama bir şey tıkladı. Bu? Bu şimdi benim içkimdi.

Rueda birkaç ay sonra 67'de öldü. Üzgünüm, normallerinden biri olmamam, bana çok sarhoş bir Steve McQueen'i Musso's'dan tekmelediği zamanı anlatması için onu bir kez daha anlattı, ancak bir içecek benim için kendisine ve Martini'ye saygısını kavramak için yeterliydi.




Eğer bir Martini'nin sarsıntısı beni altı yıl önce doğru anda karıştırdıysa, içeceğin basit ama acı çekmesiyle, beni büyüleyici tutuyor. Ben neredeyse hiç yalnızım: Toplumdaki yeri sınıfı, siyaseti ve eğilimleri aşıyor. Tekniklerle uğraşabilir ve asla kastetmeyen şeyler demek için SPANDEX gibi kelimeyi uzatabilirsiniz.

Ancak adanmışlar, temel büyüklüğünü parçalayamayacağınızı veya aşındıramayacağınızı biliyorlar. Martiniler kokteyller arasında elmaslardır ve sadece en saf ifadelerle ilgileniyorum.

Tarihi görünüşünden çok daha karanlık. Robert Simonson'un “Martini kokteylini, dünyanın en büyük kokteylinde bir meditasyon, tariflerle yorumlamak” için: Martini, çırçır ve vermutun garnitürleri ile bir karışımı olarak, 150 yıl önce tasarlandı, birçoğu buluşunu iddia etti, ancak hiç kimsenin kökenini kabul etmedi. Tatlı, oranda daha fazla vermut ile başladı, ancak 20. yüzyılda tatlar değiştikçe daha kuru hareket etti.

Sıvı parçalarının toplamından daha fazlası, bir martini bir semboldür – başlarımızda, pop kültüründe ve çelişkili dogma rifesi konusu olarak yaşar.

Mükemmel Martini nedir? Böyle bir şey yoktur, çünkü mükemmellik inerttir ve martini başka bir şey değildir. Bir pizza gibi Martini de hızlı bir ölüm ölür. İlk SIP her şeydir ve sonra sıcaklık yükselir. Ve insan elleri ile ölçülen oranlar, mikroskopik olarak ne kadar her seferinde farklı olacaktır. Varlığı değişkenliğe bağlıdır.

Ama bu ulaşmak Bu karmaşık lezzetlerin karmaşasını vermeye yardımcı olan mükemmellik için (çoğu cin, yüzlerce varyasyonla altı ila 12 botanik içerir; her vermut bir botanik dersidir) kalıcı mistik.

Kato'da bar müdürü Austin Hennelly ve şehrin en iyi kokteyli Maestro'ya oy verdim bana harika bir hikaye anlattı. Kariyerine New York'ta modernist kokteyl tekniklerini etkileyen şimdi kapalı bir oyun değiştirici olan Booker ve Dax'da başladı. Genel müdürü, Maura McGuigan adlı bir barmen barmen, Hennelly'yi mutlak temel bilgiler üzerinde eğitiyordu: bir jigger nasıl tutulur, nasıl dökülür, nasıl sallanır.

“Bu bir barın finansal kabusuydu,” dedi, “Ama erkenden beni tekrar tekrar karıştırılmış bir kuru martini yaptırdı. üzerinde tekrar ve bana her birinin neden yanlış olduğu hakkında nüanslı ve ayrıntılı geri bildirim verdi. Sonunda 47. denemeye kadar, 'Bu yakın. Tadı. Bunu hatırla. '”

McGuigan mesleği terk etti, dedi Hennelly bana, ama mükemmellik fikrini örneklemeyi çok isterdim. Çünkü her birimiz için farklıdır ve bu bir Martini içen olmanın büyük eğlencesidir: görüşler.

Oldukça kilitli olsalar da, benimki sonsuz bir şekilde gelişebilir.

Sadece Londra Dry Style Gin, ardıç ve narenciye ardı ve öne doğru aromalar. (Sadece lüks çiçek cinleri stoklayan restoranlar beni çıldırtıyor; herkesin raflarında Beefeater gibi temel bir Beefeater olması gerekir.) Daha sonra öğrendim ki, 1857'de kurulan Gilbey adlı bir marka ile yapılan Musso's'daki Martini'nin vermut içermediğini öğrendim. Winston Churchill'e atfedilen uzun süredir devam eden şaka, sadece bir bardak soğuk cin üzerine bir vermut şişesini sallamak ve ona bir martini demiyor, ancak vermutun varlığı ince entrika ekliyor. Bir parça vermuta yedi parça cin tercih ederim.

Simonson'un opusunu okumak – ve geçen yıl Londra'daki Connaught Bar'dan yayınlanan kokteyller kitabını incelemek, abartılı masa kenarındaki Martini Theatrics için küresel olarak ünlü – beni Martinis'teki portakallar fikrine uyandırdı. İçecekte, kuruluşundan bu yana, lehine ve lehine düşen potansiyel bir unsur oldu. Sadece birkaç çizgi, başlangıç, önemli sokmaya müdahale etmeyen feromon düzeyinde bir yuvarlaklığa katkıda bulunur. Bayıldım.



Sarsıntılı bir martini genellikle etrafta yüzen sokak buz parçaları veya ipeksiden daha sulu bir dokuya sahiptir. Sadece karıştırdım, lütfen.

Ya limon ya da zeytin bükülmesi, ruh halime ya da belki de birlikte yediğim şeye bağlıdır. (Takıntı eşiğim yüksek ama alkol toleransım düşük; nadiren aç karnına içiyorum.) Gerçek şu ki, her ikisini de bir kerede seviyorum.

Mükemmel Martini hakkında başka bir fikriniz olacak. Buna saygı duyuyorum. Belki de benim için tamamen ayrı bir içecek yapan votka tercih ediyorsun. Arada sırada kirli bir votka martini içeceğim, sadece çeşitlilik uğruna bir Sezerac veya Margarita veya Milk Punch yapabileceğim gibi. Vesper (temel tarif: cin, votka, lillet blanc) benim için hoş bir varyasyon, sadece kokteyl soğanları ile asma kuzeni Gibson, Vinegared.

Yakında bir martini idealime dönüyorum.

Cin ve vermut arasındaki doğal varyasyonlar-ıslak, kuru, 50-50, kayalarda martini-ve bu kokteylleri insan huzursuzluğu tarafından kaçırmak için bu kadar çekici hale getiren, süresi içinde hayal edilebilecek lezzetler aralığı mı? Yoksa ikonik camın geometrik çekiciliği? Yoksa ad özellikle tatmin edici sesli harfler ve ünsüzler? “Martini” spesifik bir şey ifade ediyor. Yine de bir şekilde espresso, elma, lychee, tutku meyvesi (yani, “porno yıldızı”), msg, domates, şeri, deniz yosunu, füme somon… zamanında herhangi bir şeyle eş anlamlı olabilir.

Ve bu noktada herhangi bir özel martini içen kontrolünün ötesinde. Önemli olan, bir barmen veya restoran sunucusu benden bir içecek siparişi istediğinde ve “kuru martini” dediğimde temel tanım sağlam kalıyor. Kimse şekerlenmiş domuz pastırması ile aşılanmış karıştırılmış, soğuk bir bardak cinle geri dönmez.




2005 yılında yayınlanan “Martini: Bir Anı” da, “sadece Martini içicilerinin farkında olduğu” bir parlaklık olan “Martini Şehri” kavramını keşfederek başlar. Bu tartışmayı New York'taki bir arkadaşımla, niteliği örtük olarak anlatıyor.

Los Angeles'tan her iki şekilde de bahsetmezler.

Birçoğumuz anında palm springs'i resmediyoruz, çöl geri çekilmemiz orta yüzyıl modern cazibe içinde kehribar, Sinatra veya Cary Grant kavrayan martinis havuzunda. Ama la bir Martini kasabası olarak kabul edilebilir mi? Cevabım evet, kesinlikle, kendi gerçekliklerimize şekillenen şekillerde.

Açıcılar için, sürüş ve içme kültürlerimiz birbirlerine karışıyor. Akşam için bir hedefe bağlı kalıyoruz. Yemek yerken yudumlarız. Martinis, umami'de zengin gıda evrenimizle doğuştan vibe: Camélia'da Charred Ahtapot ile Uni Risotto; Daedo Sikdang'da kaburga gözü masa üstü barbekü ve kimchi kızarmış pirinç; Funke'de pesto Trapanese, domates ve ekstra pecorino ile bükülmüş Busiate; Si Si'de Culantro Leche de Tigre'de Surf Clam Ceviche Si! Pzt; Burada size, babanın ofisine ve Benjamin'e bakıyor; devam.

Hennelly konuşmamızda çok önemli bir noktaya değindi. “Martinisli iki geniş kampınız var” dedi. “Sunumun Sprezzatura'sına ve önemli olan her şeyin camdaki sonuçlar olduğu diğer tarafa öncelik veren ritüel fraksiyon.”

Los Angeles ritüelle ilgili değil. Geniş bölgemizdeki Martini'nin koreograflı tablo kenar performansını bilmiyorum. Törenden ziyade sonuçlara odaklanıyoruz ve çevremizdeki estetiğe odaklanıyoruz: retro sofistike, set parçalı dalış çubukları, Akdeniz havaları ile yapraklı kapalı kapalı mekânlar.

Hollywood faktörü abartılamaz. Eğlence endüstrisi, Martinis'in görüntülerini ve fikirlerini geçen yüzyıl boyunca dünyanın bilincine dönüştürüyor.

Martini stemware için alternatif seçim olan eğimli taraflı darbeler, sürekli olarak Martinis'i karıştıran 1930'ların “İnce Man” filmlerinde evli karakterler için adlandırılan Nick ve Nora gözlükleri olarak da bilinir. İlk filmde Nora bir barda ortaya çıkıyor ve yedi martiniye Nick'i yakalamak için emrediyor. Komik bir fazlalık, ama kurgusal çifti Martini'yi nesiller boyu Amerikalı için etkili bir şekilde almayı tartışacağım.



Ekranı doğrudan Los Angeles hayatına sokan şey, Martini ile birlikte bir akıcılık, kayıt dışı. Kodlanmış kurallar yok, kuru martini, acılar ve hepsini tam olarak nasıl sevdiğim hakkında bir konuşma yapabilirim. Kimse bu kasabadaki isteklerime girmez, ve genellikle tadını çıkarabileceğim bir içki alıyorum.

İstisna: Musso's. Son zamanlarda, Martini'imi nasıl tercih ettiğim konusunda her zamankinden daha kendinden emin ve eklemli bir şekilde tekrar ziyaret ettim. Talimatlarımdan yorumlanan gelen, sadece tıbbi olarak tanımlanabilecek bir lezzet çarpışmasıyla belirsiz pembe bir şeydi. Kötü niyetli olmadığını biliyordum. Kişinin kendi kaprislerine bükülemeyeceği belirli doğa yasaları vardır.

Sunucuya baktım ve her zaman Musso'da yapıldığı gibi bana kokteyl getirip getiremeyeceğini sordum. Bir yedek ile geri döndü ve ilk SIP bana Martini titremelerini her zamanki gibi tanıdık ve harika verdi.