Santa Cruz Mountain Sıradışı – şarapları gittikçe – zengin geçmişine ve yadsınamaz potansiyeline rağmen göreceli belirsizliğe kapılmıştır. Ancak bölgenin nihayet Kaliforniya Redwoods, Bay Laurels ve Douglas Firs'ın gölgelerinin arkasından ortaya çıkabileceğine dair işaretler var.
70'lerin sonlarında TV reklamında ünlü Orson Welles, izleyicilere Paul Masson'un “zamanından önce şarap satmayacağını” söyledi. Bu şaraphane, 1905 yılında Santa Cruz Dağları Ava'da (Amerikan bağlılık alanı) bir tepede, şimdi Silikon Vadisi'nin binlerce metre üzerinde.
Masson, Burgundy şarap mekke'sinden göç etmiş ve Pinot Noir ve Chardonnay Vine kesimlerini en saygıdeğer üzüm bağlarından bazılarından getirmişti. Geldiler ve bugün bölgedeki en çok ekilen üç üzümden ikisi. Üçüncüsü, tipik olarak Burgundy'den üzümlerin yaptığı yerde gelişmeyen Cabernet Sauvignon'dur. Ancak bölgenin iki linchpinleri-Ridge Vineyards ve Dağı Eden Vineyards-50 yıldan fazla bir süredir dünyaca ünlü versiyonlar yaptı.
Çalışmaları, daha övülen Avrupa meslektaşlarına rakip olabilecek California şarapları için model oluşturdu, ancak bölge son birkaç on yılda büyük ölçüde radarı bıraktı.
Şimdi, küçük ama güçlü bir iddialı yeni gelen dalgası, hem bağ ve mahzendeki çalışmalarına yeni bir bakış açısı getiriyor ve California şarabının ne olabileceğinin hikayesini yeniden şekillendiriyor.
Florez Wines'ten James Jelks, organik uygulamalar ve kuru tarım kullanarak üzüm bağlarından üzüm kullanan bölgenin en ilerici şarap üreticilerinden biridir. Burada şarap etiketleri için ahşap sanatlı şişeler bulunmaktadır.
(Tomas Ovalle / Times For)
İklim değişikliği diğer bazı ünlü bölgeleri değiştirmiş olsa da, Santa Cruz Dağları olan bağlılık tek boynuzu olağanüstü şaraplar verme yeteneğini sürdürdü ve bu genç üreticiler, onları minimal müdahale, daha fazla zarafet ve daha düşük alkol içeriği ile üretme potansiyelini kullanıyor.
Düzinelerce şarap üreticisiyle yakın çalışan ve yayılan bölgede yaklaşık 50 bağ tarım yapan vitiyetçi Ken Swegles, “Enerjinin yeniden canlanmasının ortasındayız” diyor. “Bu sağlam kıyı dağlarında, bu toprakları sanata çevirmeye ilham veren yeni bir şarap üreticileri mahsulü var.
“Santa Cruz Dağları, Şarap Üzümleri Büyütmek için Dünya Gezegeni'nin en iyi bölgelerinden biri olarak kabul edilecek sadece bir zaman meselesi. ”
Ryan Alfaro'nun çiftlik kulübesi şaraplarını ürettiği Alfaro Ailesi üzüm bağlarında güneşin doğuşu. Santa Cruz'un jeolojisi, tektonik değişimleri Dünya'nın mevcut olmayan katmanlarına erişim anlamına gelen San Andreas hatasına sahiptir.
(Tomas Ovalle / Times For)
'Canlılık duygusu'
Tarihsel olarak, buradaki şarap imalathanelerinin çoğu, posta listesi müşterilerine satılan içeriklerdi ve Vadi'den yudumlamak ve stoklamak için trekking yapanlardı. Bu yeni üreticilerin daha büyük özlemleri var ve kendilerini ve şaraplarını pazara çıkarıyorlar. Sürekli olarak yüksek kaliteli şarapları, Santa Cruz Dağları'nın sommeliers ve ABD'deki şarap dükkanlarında itibarını canlandırarak dikkat çekiyor.
Bir sebze çiftçisi olan Cole Thomas, kendi etiketi Madson Wines'i başlatmak için yola çıktığında, çiftleştirilmesi daha kolay üzüm bağları, daha iyi altyapı ve üretimini ölçeklendirmek için daha fazla fırsat olarak düşündü. Ancak burada en iyi hammadde ile çalışacağını bilerek riski aldı. “Buradaki çevre inanılmaz derecede özel,” diyor Thomas. “Serin kıyı iklimi ve canlı orman ömrü, taze ve etkileyici şaraplar yapmam için mükemmel bir temel sağlıyor.”
Kaliforniya'daki en iyi bordo varitetiklerinden bazılarını üreten yeni şarap üreticileri dalgası arasında Madson Wines'den Cole Thomas var. Thomas, Pinot Noir'i Santa Cruz varil odasında tadı.
(Tomas Ovalle / Times For)
Sadece 30 yaşında, Kaliforniya'nın en dinamik Chardonnay, Pinot Noir ve Syrah örneklerinden bazılarını ortaya koyuyor.
Bu yeni yapımcılardan gelen şaraplar, Los Angeles ve ülkenin en iyi şarap listelerinden bazılarında görünmeye başlıyor. Los Angeles'taki Bestia Restaurant şarap direktörü Jonathan Marsh, en son Chardonnay ve Pinot Noir'in “Burgon'un karmaşıklıklarına benzer bir şey sergilediğini söylüyor. Neredeyse eter gibi zarif ve enerji dolu. ” Ve Cabernet Sauvignon “daha tatlı meyvelerden bağımsızdır … kırmızı ve alkol içeriğinde biraz daha düşük, ancak yine de güçlü ve kesinlikle daha fazla gıda dostu”.
Şef Suzanne Goin ile Los Angeles'ta AOC ve Caldo Verde'nin sahibi olan Sommelier ve restoran Caroline Styne, Santa Cruz'un yeni nesil şaraplarının ilerlemesini tanıyor. “Her zaman özel bir canlılık ve zarafet duygusu vardır. Aşırı şişmiş veya çok gösterişli değiller. Bu şarapların diğer bölgelerin aksine bir incelik var. ”
Cole Thomas'ın Madson Wines etiketi için üzümleri çiftleştirdiği Santa Cruz Dağları'ndaki Branciforte üzüm bağlarından üzümler. Bölgeler, 20. yüzyılın başlarından beri Chardonnay ve Pinot Noir ile biliniyor.
(Tomas Ovalle / Times For)
Tek boynuzlu at jeolojisi
Dağlar, bölgenin olağanüstü üzüm üretme kapasitesini artıran jeolojik özelliklere sahiptir. Özelliklerinin en belirgin olanı, menzilin doğu saçak boyunca ilerleyen San Andreas Faydır.
Rhys Vineyards'daki şarap üreticisi Jeff Brinkman, bu müthiş fissürün değişen plakalarının üzümlere nasıl fayda sağladığını açıklıyor: “Tektonik aktivite, Pasifik plakasının ön kenarını oluşturan deniz tortul jeolojisini ortaya çıkardı. Dağların yükselmesi, normalde yatay tabakalar dikey olarak düzenlenecek şekilde 90 derece plakayı değiştirerek normalde erişilemez olanlara erişime izin verecek şekilde değişti. ”
Margins Wine'da sahibi ve şarap üreticisi Megan Bell, yakın bölge dışında bildirim alanlar arasında. Bell, Florez Wines'den James Jelks ile eski bir elma işleme tesisini paylaşıyor.
(Tomas Ovalle / Times For)
Santa Cruz Dağları Şarapları İcra Direktörü Keikilani McKay, yaklaşık 90 şarap yetiştiricisi ve şarap imalathanesi AVA'yı oluşturuyor. (Buna karşılık, Paso Robles 450'ye sahiptir.) Bunlar 100 mil ve 480.000 dönüm üzerine yayılmıştır. Çoğu 20 milin üzerinde. Dikimler o kadar seyrek ki, “Oxford Şarap Şirketi” bölgeye sadece kısa bir bahsediyor ve “uzun, eğik kemikli bir gövdede çillerin hafif tozlanması” diyor.
Bazıları için, inziva, onları bu dağlara çeken Maverick Ruhu'na uyuyor. Aynı uzaklık bölgenin susturulmuş profiline katkıda bulundu.
Jeffrey Patterson, 1981'den beri, Valley tabanının 2.000 metre yukarısındaki iki kilometrelik bir Chaparral Flanted özel yolunun sonunda yaşadığı ve çalıştığı Eden Dağı'nın sahibi oldu.
“Santa Cruz Dağları'nda herkes tarafından paylaşılmayan bir tür kültürel ethos var, bu, ticarileşme için belirli bir küçümseme … şaraplarını pazarlamak gibi yapmak istedikleri son şey.”
Ryan Alfaro ailesinin şaraphanesinde büyüdü ve babası ona çalışmak için bir ton Pinot Noir meyvesi verdiğinde, sonuçlar o kadar etkileyiciydi ki, ikisi kendi etiketini başlatması gerektiğini kabul etti. Böylece Farm Cottage doğdu.
(Tomas Ovalle / Times For)
McKay, “Santa Cruz Dağları'ndaki birçok şarap imalathanesinin 'iyi' şaraplar üretimden memnun olduğu 90'lar ve erken Aughts boyunca bir şikayet dönemine neden olabileceğini söylüyor. … Birçoğunun şarap adanmışlığı ve sevgisi vardı, ancak belki de şarapları bir sonraki seviyeye taşımak için ivme veya kaynak yoktu. ”
'Organik ve Ötesi'
Bir sonraki seviye gerçekleştiğinde, sonuçlar muhteşem olmuştur. Ridge ve Eden Mount'a ek olarak, temel figürler arasında David Bruce, Bonny Doon'dan Randall Grahm ve Thomas Fogarty yer alıyor. Jeff Emery, Santa Cruz Mountain Vineyard'da 40 yılı aşkın bir süredir sessizce güzel şaraplar üretiyor. Ancak bunlar çok sık istisnalar olmuştur.
Viticulturist Swegles, en son yeni başlayan şarap üreticilerinin “organik ve tarım uygulamalarını tamamen kucakladıklarını ve doğal tazeliği ve daha düşük alkolü koruyan canlı şarapları vinize ettiklerini” söylüyor.
Bunların arasında Ryan Alfaro var. Babası, eski restorancı Richard Alfaro, 1997'de temyizin güneybatısında 75 dönümlük bir elma çiftliği satın aldı ve bağlara dönüştürmeye başladı. Onlarca yıldır bölgedeki en güvenilir arasında yer alan Alfaro Family Vineyards şaraplarını üretti.
Ryan Alfaro, ailesinin Alfaro aile üzüm bağlarında çiftlik kulübesi Pinot Noir'in bir bardağını tatıyor.
(Tomas Ovalle/Times For)
Ryan şaraphanede büyümüştü ve kendi şarapçılık sesini bulmak için özlem duyduğunu söyledi. 2019'da Richard ona çalışmak için bir ton Pinot Noir meyvesi verdi. Bu, Ryan'ın aile şaraplarında kullanılanlardan biraz ayrılan yöntemleri test etmesine izin verdi.
Ryan, “Santa Cruz'daki üzüm bağlarının gövdenin dahil edilmesine elverişli olduğunu gerçekten düşündüm” diyor (tüm üzüm kümesini kullanarak). “Özellikle Alabalık Gulch Vineyard'dan üzümlerle. Bütün kümeyi yapma şeklim, Santa Cruz'un bildiği parlak meyvenin ve güzel asitin dışına üçüncü bir boyut katıyor. Daha çok dokusal bir bileşen. ”
Sonuçlar o kadar etkileyiciydi ki, ikisi aile şaraphanesinden kendi etiketini başlatması gerektiğini kabul etti. Böylece Farm Cottage etiketi doğdu ve ilk birkaç vintagında Ryan, Kaliforniya'nın en heyecan verici Chardonnay, Pinot Noir ve Syrah örneklerinden bazılarını üretti.
Giriş Engel
Çalışan bir başlangıçtan yararlanmayanlar için, giriş bariyeri aşırıdır. Bunu yapmak için Santa Cruz Dağları'ndan çok daha pratik yerler var. Bu Silikon Vadisi'ne katılan arazi, üzüm büyüyen gibi bir para çukuru için satın alma işlemini engelleyen şaşırtıcı derecede pahalıdır.
Yeni, karaya sahip olmayan üreticiler, ürünleri küçük ve fiyatları büyük olan çiftçilerden meyve kaynağı olmalıdır. Ellerinizi meyveye almak için şanslıysanız, bölge, yukarı çıkma üreticilerinin başka yerlerde yardımcı şarap üreticisi olarak bir günlük iş çalışırken bunu önyükleyebilecekleri uygun fiyatlı bir endüstriyel kiralama azlığına sahiptir. Buradaki şarap imalathanelerinin çoğu o kadar küçük ki, yardımcısı bir şarap üreticisi yok.
Yine de Thomas, Santa Cruz Mountain Vineyard'da akıl hocası Emery'ye yardım eden günlük görevlerini bitirdikten sonra bir gecede çalışarak 2018'de markasını başlatmayı başardı.
“Meyve için ödeme yapamadım, bu yüzden bu küçük arazileri para için değil, meyveyi şaraba dönüştürmek için tarayacağım.” Başka bir tesise taşındığında bir bağ yetiştirerek ve sahibi için şarap yaparak “kira” ödedi.
Cole Thomas, Santa Cruz Dağları'ndaki Branciforte Vineyards'ta yürüyor ve burada Madson Wines etiketi için üzümleri çiftçilik yapıyor. “Buradaki çevre inanılmaz derecede özel,” diyor Thomas.
(Tomas Ovalle / Times For)
Şimdi Santa Cruz şehir merkezinde güvenilir bir çalışma alanına ve Madson için ultra yüksek kaliteli meyve boru hattı var. Olağanüstü Pinot Noir, Chardonnay, Syrah ve Burgundy'nin “diğer” beyaz üzüm Aligoté'nin fantastik bir versiyonu da dahil olmak üzere bir avuç diğer üzüm üretiyor.
Yakın bölge dışında bildirim alanlar arasında Florez Wines'den James Jelks ve Margins Wine'dan Megan Bell var. Ayrı markaları için eski bir Apple işleme tesisini paylaşarak, bölgenin en renkli ve ilerici figürlerinden ikisi. Onları ideal stilemates, alevlendiren kendine özgü parkurlar ve düşük girişli, doğal eğilimli şarap yapımı ve sorumlu tarım uygulamalarını savunan şey budur.
Bell, “İnsanların bakmaya devam etmesini istiyorsanız, zamanlarla değişmelisiniz,” diyor Bell. “Daha iyi ya da daha kötüsü, insanlar tarihle daha az ilgileniyorlar ve şu anda tarımı veya işyerini veya arazi erişimini geliştiren insanların ne yaptıklarıyla daha fazla ilgileniyorlar.”
Bazen bir rönesansı tetiklemek için tam olarak gereken şey biraz bozulmadır. Pırıltılı 2023 Pinot Noir'i küçültücü tatma odasına dökerken, ona Santa Cruz şehir merkezinde “şarap yavrusu” diyor Bell, “Şarap değiştiği için onlarca yıldır aynı şeyi tekrar tekrar yapamazsınız” diyor.
70'lerin sonlarında TV reklamında ünlü Orson Welles, izleyicilere Paul Masson'un “zamanından önce şarap satmayacağını” söyledi. Bu şaraphane, 1905 yılında Santa Cruz Dağları Ava'da (Amerikan bağlılık alanı) bir tepede, şimdi Silikon Vadisi'nin binlerce metre üzerinde.
Masson, Burgundy şarap mekke'sinden göç etmiş ve Pinot Noir ve Chardonnay Vine kesimlerini en saygıdeğer üzüm bağlarından bazılarından getirmişti. Geldiler ve bugün bölgedeki en çok ekilen üç üzümden ikisi. Üçüncüsü, tipik olarak Burgundy'den üzümlerin yaptığı yerde gelişmeyen Cabernet Sauvignon'dur. Ancak bölgenin iki linchpinleri-Ridge Vineyards ve Dağı Eden Vineyards-50 yıldan fazla bir süredir dünyaca ünlü versiyonlar yaptı.
Çalışmaları, daha övülen Avrupa meslektaşlarına rakip olabilecek California şarapları için model oluşturdu, ancak bölge son birkaç on yılda büyük ölçüde radarı bıraktı.
Şimdi, küçük ama güçlü bir iddialı yeni gelen dalgası, hem bağ ve mahzendeki çalışmalarına yeni bir bakış açısı getiriyor ve California şarabının ne olabileceğinin hikayesini yeniden şekillendiriyor.
Florez Wines'ten James Jelks, organik uygulamalar ve kuru tarım kullanarak üzüm bağlarından üzüm kullanan bölgenin en ilerici şarap üreticilerinden biridir. Burada şarap etiketleri için ahşap sanatlı şişeler bulunmaktadır.
(Tomas Ovalle / Times For)
İklim değişikliği diğer bazı ünlü bölgeleri değiştirmiş olsa da, Santa Cruz Dağları olan bağlılık tek boynuzu olağanüstü şaraplar verme yeteneğini sürdürdü ve bu genç üreticiler, onları minimal müdahale, daha fazla zarafet ve daha düşük alkol içeriği ile üretme potansiyelini kullanıyor.
Düzinelerce şarap üreticisiyle yakın çalışan ve yayılan bölgede yaklaşık 50 bağ tarım yapan vitiyetçi Ken Swegles, “Enerjinin yeniden canlanmasının ortasındayız” diyor. “Bu sağlam kıyı dağlarında, bu toprakları sanata çevirmeye ilham veren yeni bir şarap üreticileri mahsulü var.
“Santa Cruz Dağları, Şarap Üzümleri Büyütmek için Dünya Gezegeni'nin en iyi bölgelerinden biri olarak kabul edilecek sadece bir zaman meselesi. ”
Ryan Alfaro'nun çiftlik kulübesi şaraplarını ürettiği Alfaro Ailesi üzüm bağlarında güneşin doğuşu. Santa Cruz'un jeolojisi, tektonik değişimleri Dünya'nın mevcut olmayan katmanlarına erişim anlamına gelen San Andreas hatasına sahiptir.
(Tomas Ovalle / Times For)
'Canlılık duygusu'
Tarihsel olarak, buradaki şarap imalathanelerinin çoğu, posta listesi müşterilerine satılan içeriklerdi ve Vadi'den yudumlamak ve stoklamak için trekking yapanlardı. Bu yeni üreticilerin daha büyük özlemleri var ve kendilerini ve şaraplarını pazara çıkarıyorlar. Sürekli olarak yüksek kaliteli şarapları, Santa Cruz Dağları'nın sommeliers ve ABD'deki şarap dükkanlarında itibarını canlandırarak dikkat çekiyor.
Bir sebze çiftçisi olan Cole Thomas, kendi etiketi Madson Wines'i başlatmak için yola çıktığında, çiftleştirilmesi daha kolay üzüm bağları, daha iyi altyapı ve üretimini ölçeklendirmek için daha fazla fırsat olarak düşündü. Ancak burada en iyi hammadde ile çalışacağını bilerek riski aldı. “Buradaki çevre inanılmaz derecede özel,” diyor Thomas. “Serin kıyı iklimi ve canlı orman ömrü, taze ve etkileyici şaraplar yapmam için mükemmel bir temel sağlıyor.”
Kaliforniya'daki en iyi bordo varitetiklerinden bazılarını üreten yeni şarap üreticileri dalgası arasında Madson Wines'den Cole Thomas var. Thomas, Pinot Noir'i Santa Cruz varil odasında tadı.
(Tomas Ovalle / Times For)
Sadece 30 yaşında, Kaliforniya'nın en dinamik Chardonnay, Pinot Noir ve Syrah örneklerinden bazılarını ortaya koyuyor.
Bu yeni yapımcılardan gelen şaraplar, Los Angeles ve ülkenin en iyi şarap listelerinden bazılarında görünmeye başlıyor. Los Angeles'taki Bestia Restaurant şarap direktörü Jonathan Marsh, en son Chardonnay ve Pinot Noir'in “Burgon'un karmaşıklıklarına benzer bir şey sergilediğini söylüyor. Neredeyse eter gibi zarif ve enerji dolu. ” Ve Cabernet Sauvignon “daha tatlı meyvelerden bağımsızdır … kırmızı ve alkol içeriğinde biraz daha düşük, ancak yine de güçlü ve kesinlikle daha fazla gıda dostu”.
Şef Suzanne Goin ile Los Angeles'ta AOC ve Caldo Verde'nin sahibi olan Sommelier ve restoran Caroline Styne, Santa Cruz'un yeni nesil şaraplarının ilerlemesini tanıyor. “Her zaman özel bir canlılık ve zarafet duygusu vardır. Aşırı şişmiş veya çok gösterişli değiller. Bu şarapların diğer bölgelerin aksine bir incelik var. ”
Cole Thomas'ın Madson Wines etiketi için üzümleri çiftleştirdiği Santa Cruz Dağları'ndaki Branciforte üzüm bağlarından üzümler. Bölgeler, 20. yüzyılın başlarından beri Chardonnay ve Pinot Noir ile biliniyor.
(Tomas Ovalle / Times For)
Tek boynuzlu at jeolojisi
Dağlar, bölgenin olağanüstü üzüm üretme kapasitesini artıran jeolojik özelliklere sahiptir. Özelliklerinin en belirgin olanı, menzilin doğu saçak boyunca ilerleyen San Andreas Faydır.
Rhys Vineyards'daki şarap üreticisi Jeff Brinkman, bu müthiş fissürün değişen plakalarının üzümlere nasıl fayda sağladığını açıklıyor: “Tektonik aktivite, Pasifik plakasının ön kenarını oluşturan deniz tortul jeolojisini ortaya çıkardı. Dağların yükselmesi, normalde yatay tabakalar dikey olarak düzenlenecek şekilde 90 derece plakayı değiştirerek normalde erişilemez olanlara erişime izin verecek şekilde değişti. ”
Margins Wine'da sahibi ve şarap üreticisi Megan Bell, yakın bölge dışında bildirim alanlar arasında. Bell, Florez Wines'den James Jelks ile eski bir elma işleme tesisini paylaşıyor.
(Tomas Ovalle / Times For)
Santa Cruz Dağları Şarapları İcra Direktörü Keikilani McKay, yaklaşık 90 şarap yetiştiricisi ve şarap imalathanesi AVA'yı oluşturuyor. (Buna karşılık, Paso Robles 450'ye sahiptir.) Bunlar 100 mil ve 480.000 dönüm üzerine yayılmıştır. Çoğu 20 milin üzerinde. Dikimler o kadar seyrek ki, “Oxford Şarap Şirketi” bölgeye sadece kısa bir bahsediyor ve “uzun, eğik kemikli bir gövdede çillerin hafif tozlanması” diyor.
Bazıları için, inziva, onları bu dağlara çeken Maverick Ruhu'na uyuyor. Aynı uzaklık bölgenin susturulmuş profiline katkıda bulundu.
Jeffrey Patterson, 1981'den beri, Valley tabanının 2.000 metre yukarısındaki iki kilometrelik bir Chaparral Flanted özel yolunun sonunda yaşadığı ve çalıştığı Eden Dağı'nın sahibi oldu.
“Santa Cruz Dağları'nda herkes tarafından paylaşılmayan bir tür kültürel ethos var, bu, ticarileşme için belirli bir küçümseme … şaraplarını pazarlamak gibi yapmak istedikleri son şey.”
Ryan Alfaro ailesinin şaraphanesinde büyüdü ve babası ona çalışmak için bir ton Pinot Noir meyvesi verdiğinde, sonuçlar o kadar etkileyiciydi ki, ikisi kendi etiketini başlatması gerektiğini kabul etti. Böylece Farm Cottage doğdu.
(Tomas Ovalle / Times For)
McKay, “Santa Cruz Dağları'ndaki birçok şarap imalathanesinin 'iyi' şaraplar üretimden memnun olduğu 90'lar ve erken Aughts boyunca bir şikayet dönemine neden olabileceğini söylüyor. … Birçoğunun şarap adanmışlığı ve sevgisi vardı, ancak belki de şarapları bir sonraki seviyeye taşımak için ivme veya kaynak yoktu. ”
'Organik ve Ötesi'
Bir sonraki seviye gerçekleştiğinde, sonuçlar muhteşem olmuştur. Ridge ve Eden Mount'a ek olarak, temel figürler arasında David Bruce, Bonny Doon'dan Randall Grahm ve Thomas Fogarty yer alıyor. Jeff Emery, Santa Cruz Mountain Vineyard'da 40 yılı aşkın bir süredir sessizce güzel şaraplar üretiyor. Ancak bunlar çok sık istisnalar olmuştur.
Viticulturist Swegles, en son yeni başlayan şarap üreticilerinin “organik ve tarım uygulamalarını tamamen kucakladıklarını ve doğal tazeliği ve daha düşük alkolü koruyan canlı şarapları vinize ettiklerini” söylüyor.
Bunların arasında Ryan Alfaro var. Babası, eski restorancı Richard Alfaro, 1997'de temyizin güneybatısında 75 dönümlük bir elma çiftliği satın aldı ve bağlara dönüştürmeye başladı. Onlarca yıldır bölgedeki en güvenilir arasında yer alan Alfaro Family Vineyards şaraplarını üretti.
Ryan Alfaro, ailesinin Alfaro aile üzüm bağlarında çiftlik kulübesi Pinot Noir'in bir bardağını tatıyor.
(Tomas Ovalle/Times For)
Ryan şaraphanede büyümüştü ve kendi şarapçılık sesini bulmak için özlem duyduğunu söyledi. 2019'da Richard ona çalışmak için bir ton Pinot Noir meyvesi verdi. Bu, Ryan'ın aile şaraplarında kullanılanlardan biraz ayrılan yöntemleri test etmesine izin verdi.
Ryan, “Santa Cruz'daki üzüm bağlarının gövdenin dahil edilmesine elverişli olduğunu gerçekten düşündüm” diyor (tüm üzüm kümesini kullanarak). “Özellikle Alabalık Gulch Vineyard'dan üzümlerle. Bütün kümeyi yapma şeklim, Santa Cruz'un bildiği parlak meyvenin ve güzel asitin dışına üçüncü bir boyut katıyor. Daha çok dokusal bir bileşen. ”
Sonuçlar o kadar etkileyiciydi ki, ikisi aile şaraphanesinden kendi etiketini başlatması gerektiğini kabul etti. Böylece Farm Cottage etiketi doğdu ve ilk birkaç vintagında Ryan, Kaliforniya'nın en heyecan verici Chardonnay, Pinot Noir ve Syrah örneklerinden bazılarını üretti.
Giriş Engel
Çalışan bir başlangıçtan yararlanmayanlar için, giriş bariyeri aşırıdır. Bunu yapmak için Santa Cruz Dağları'ndan çok daha pratik yerler var. Bu Silikon Vadisi'ne katılan arazi, üzüm büyüyen gibi bir para çukuru için satın alma işlemini engelleyen şaşırtıcı derecede pahalıdır.
Yeni, karaya sahip olmayan üreticiler, ürünleri küçük ve fiyatları büyük olan çiftçilerden meyve kaynağı olmalıdır. Ellerinizi meyveye almak için şanslıysanız, bölge, yukarı çıkma üreticilerinin başka yerlerde yardımcı şarap üreticisi olarak bir günlük iş çalışırken bunu önyükleyebilecekleri uygun fiyatlı bir endüstriyel kiralama azlığına sahiptir. Buradaki şarap imalathanelerinin çoğu o kadar küçük ki, yardımcısı bir şarap üreticisi yok.
Yine de Thomas, Santa Cruz Mountain Vineyard'da akıl hocası Emery'ye yardım eden günlük görevlerini bitirdikten sonra bir gecede çalışarak 2018'de markasını başlatmayı başardı.
“Meyve için ödeme yapamadım, bu yüzden bu küçük arazileri para için değil, meyveyi şaraba dönüştürmek için tarayacağım.” Başka bir tesise taşındığında bir bağ yetiştirerek ve sahibi için şarap yaparak “kira” ödedi.
Cole Thomas, Santa Cruz Dağları'ndaki Branciforte Vineyards'ta yürüyor ve burada Madson Wines etiketi için üzümleri çiftçilik yapıyor. “Buradaki çevre inanılmaz derecede özel,” diyor Thomas.
(Tomas Ovalle / Times For)
Şimdi Santa Cruz şehir merkezinde güvenilir bir çalışma alanına ve Madson için ultra yüksek kaliteli meyve boru hattı var. Olağanüstü Pinot Noir, Chardonnay, Syrah ve Burgundy'nin “diğer” beyaz üzüm Aligoté'nin fantastik bir versiyonu da dahil olmak üzere bir avuç diğer üzüm üretiyor.
Yakın bölge dışında bildirim alanlar arasında Florez Wines'den James Jelks ve Margins Wine'dan Megan Bell var. Ayrı markaları için eski bir Apple işleme tesisini paylaşarak, bölgenin en renkli ve ilerici figürlerinden ikisi. Onları ideal stilemates, alevlendiren kendine özgü parkurlar ve düşük girişli, doğal eğilimli şarap yapımı ve sorumlu tarım uygulamalarını savunan şey budur.
Bell, “İnsanların bakmaya devam etmesini istiyorsanız, zamanlarla değişmelisiniz,” diyor Bell. “Daha iyi ya da daha kötüsü, insanlar tarihle daha az ilgileniyorlar ve şu anda tarımı veya işyerini veya arazi erişimini geliştiren insanların ne yaptıklarıyla daha fazla ilgileniyorlar.”
Bazen bir rönesansı tetiklemek için tam olarak gereken şey biraz bozulmadır. Pırıltılı 2023 Pinot Noir'i küçültücü tatma odasına dökerken, ona Santa Cruz şehir merkezinde “şarap yavrusu” diyor Bell, “Şarap değiştiği için onlarca yıldır aynı şeyi tekrar tekrar yapamazsınız” diyor.