“Çıldırıyoruz,” diyor Billie Sayavong. O ve karısı Nokmaniphone, Güney Kaliforniya'daki birkaç restorandan biri olan Nok's Kitchen'ı işletiyor. Westminster Restaurant, bu makalenin 101 en iyi restoran listesinde defalarca yer aldı.
Geçen hafta, Başkan Trump'ın yeni tarifeleri açıkladıktan kısa bir süre sonra Billie, restoranın et ve deniz ürünleri faturasını%30 oranında izledi.
Nok'un mutfağı, imza ızgara sosisleri, ateşli larb ve gevrek pirinç salatası yapmak için Güneydoğu Asya'nın her yerinden ithal edilen mallara büyük ölçüde güveniyor. Cumhurbaşkanının tarifelerle ilgili 90 günlük duraklamasıyla bile, Sayavong'lar restoranı istikrarsız bir ekonomik iklimde işletmeye devam etme yeteneklerinden daha fazla güvenmiyorlar.
“Çok fazla ileri geri var ve başkan bir karar verecek ve geçiş yapacak ve satıcılarımız şans almıyor” diyor. “Hemen otomatik olarak fiyatları artırıyorlar.”
Westminster'daki Nok's Kitchen'dan Barbekü Mix Combo ve Papaya Salatası.
(Mariah Tauger / Los Angeles Times)
Yazarların grevinden ve son yangın felaketlerinin ardından mücadele etmeye devam eden şehirdeki restoran sahiplerinin karşılaştığı bir gerçektir. Son haftalarda daha fazla kapanış ile düzinelerce işletme yılın başından beri kapandı.
Tarifeler, önerilen zamların% 17 ila% 49 arasında değiştiği Güney ve Güneydoğu Asya da dahil olmak üzere en yüksek tarifelere sahip ülkelerin mallarına dayanan mutfaklara hizmet eden restoranları etkiliyor.
Ancak tarifeler sadece bu işletmeleri tehlikeye atmıyor. Güney Kaliforniya'nın mutfak manzarasının çeşitliliğini ve Los Angeles'ı dünyanın en büyük yemek şehirlerinden biri yapan şeyin kalbini tehdit ediyorlar.
Vergiler, Başkan Trump'ın Amerika Birinci Ticaret Politikasının bir parçasıdır ve “Amerikalı işçi üreticileri, çiftçiler, çiftçiler, girişimciler ve işletmelere fayda sağlamak” için.
Amerika'daki en büyük restoranlar ve Los Angeles'taki en başarılı restoranların büyük bir yüzdesi göçmen topluluklarımızın çeşitliliği üzerine inşa edildi. Ülkedeki 10 restorandan yaklaşık biri Meksika yemekleri sunmaktadır ve Amerika'daki tüm restoranların% 12'si Asya yemekleri hizmet vermektedir, çoğunluğu Çin, Japon veya Taylandlıdır.
Peki restoran endüstrisine uygulandığında “önce Amerika” ne anlama geliyor? Hangi mutfaklar Amerikan olarak kabul edilir ve kim karar verir?
Shaheen Ghazaly, “Sadece ticaret savaşının bitmesini istiyorum, böylece hayatta kalabilmemiz için” diyor. Los Feliz'deki Kurrypinch'in şefi ve sahibi, yeni tarifeler açıklanmasından bu yana sürekli bir belirsizlik halindedir. Restoranı büyük ölçüde önerilen% 44 tarife olan Sri Lanka'nın malzemelerine güveniyor.
Sri Lankalı tarçın çubukları menüdeki yemeklerin en az% 80'inde kullanılır. Ghazaly'nin Seeni Sambol, karamelize soğan zevkini, farklı, ince, neredeyse narenciye tarçın aromasını veren şey budur.
Nisan ayının ikinci haftasında, tarifelerin açıklanmasından kısa bir süre sonra Ghazaly, haftalık bakkal emrinin maliyetinin 1.800 $ 'dan 2.600 $' a yükseldiğini gördü.
İki kilo Sri Lanka tarçın fiyatı 37 $ 'dan 49 $' a yükseldi. Köriler için baharat karışımları için çok önemli olan iki bileşen olan kakule ve karanfil daha pahalıydı. Önerilen% 36 tarife olan bir ülke olan Tayland'dan her hafta geçtiği dört hindistancevizi sütü vakası 28 $ 'dan 42 $' a yükseldi.
Meksika'dan satın aldığı domatesler 25 lira başına 15 $ 'dan 29 $' a gitti.
Ghazaly, “Bu gerçekten bize zarar verecek” diyor. “Restoran dünyasında, marjlar zaten çok zayıf. Ve eminim ki, yemek başına 5 ila 6 $ artırmak zorunda kalırsam insanlar içeri girecek.”
Şehrin birkaç Sri Lankalı restoranından birini kaybetme düşüncesi, yiyecekleri daha Amerikanlaşmış bir lens aracılığıyla deneyimlemek zorunda olduğu gibi rahatsız edici.
Restoran sahipleri ve şefler artık yeni bir ikilemle karşı karşıya: malların artan maliyetini daha yüksek fiyatlarla dinerslere aktarın veya tarifleri yeniden çalışarak ve daha ucuz malzemelerle değiştirerek maliyetleri düşürün. Bu restoranların çoğu için daha ucuz, yerel bir alternatif yoktur.
Billie, “İkame yapmak veya belirli malzemeleri kendimiz yapmak bir seçenek değil” diyor. “Tayland'dan belirli bir fermente balık kullandığımız demirhindi sosumuz. Balığa gidecek ve yıllarca fermente olmasına izin vermek için bant genişliğimiz yok. Alternatifler olabilir, ama aynı değil. Tutarlı bir menümüz var ve küçük bir değişiklik tüm yemeği değiştirebilir.”
Güney Kaliforniya restoranları tarafından paylaşılan ve en yüksek tarifelerden bazılarıyla yüzleşmek için ayarlanan Asya ülkelerinden gelen malzemelere dayanan bir duygu. Değişen malzemeler, birçoğu on yıllar boyunca geliştirilen aile tariflerinden kaynaklanan restoranın tamamının ve imza yemeklerinin bütünlüğünü tehdit ediyor.
Stanton'daki Tay Nakorn'da, bütün ızgara balık, köriler ve gevrek pirinç salatası da dahil olmak üzere çeşitli yemekler.
(Jenn Harris / Los Angeles Times)
Stanton'daki Tay Nakorn Restaurant, Tayland'dan gelen belirli bir hindistancevizi kreminin yanı sıra Tayland Yasemin pirinci ve uzun bir otlar listesine dayanmaktadır. Yengeç Papaya salatasında benzersiz bir Tayland Yengeç Yağı, Fermente Tay Yengeçler ve Tayland Karides Macunu var.
Teyze 1984'te Orange County'deki orijinal Tay Nakorn'u açan Linda Sreewarom, “Bunu 40 yılı aşkın bir süredir yaptık” diyor. “Tarifleri tamamen değiştirmek ve ABD'de yapılan tüm bu şeylerin farklı markalarını bulmaya çalışmak imkansız.”
Çin'den mallar için% 125'lik bir tarife ile karşı karşıya kalan Bistro NA'nın Temple City'deki ekibi, menüsündeki neredeyse her yemeği yeniden değerlendirmek zorunda. Restoran, Çin'in her yerinden yerel tedarikçiler tarafından ithal edilen malzemelerle Pekin mutfağında uzmanlaşmıştır. Tatlı bir sır, deniz salatalık ve abalone, Jinhua jambon, 10 yaşındaki Xinhui mandal kabuğu, siyah mantar ve çeşitli baharatlarda imza çıtır karidesleri yeniden düzenlemek için kullanılan alıç var.
Çin'den ithal edilen alıç, Bistro NA'sında imza gevrek karides yapmak için kullanılır.
(Myung J. Chun / Los Angeles Times)
Restoran genel müdürü Carol Lin, “Gerçekten de belirli ithal malzemeleri tedarikçilerden daha kolay elde edilebilenlerle değiştirme seçeneklerini araştırıyoruz. Bununla birlikte, bazı malzemeler yemeklerimizin otantik lezzetlerini korumak için gereklidir ve değiştirilemez” diyor. “Maliyetlerimiz zaten arttı ve işi işletmek zorlaştı.”
Mutfak, çam fıstığı, sarımsak ve susamlı yeni derin kızartılmış patlıcan gibi daha yerel olarak yetiştirilen, organik ürünler kullanan yemekler geliştirme sürecindedir. Ancak yemeğin bağımlılık yapan, sıcak ve tatlı dengesi, Meksika'dan kurutulmuş biber ve Çin'den alıçların bir karışımından geliyor.
Echo Park'taki küçük, sadece paketli bir Vietnam restoranı olan Bé ù'nın şefi ve sahibi Uyên Lê, geçen hafta, ihtiyaç duyduğu bozulabilir ürünlerin maliyetini, beklenen fiyat artışı veya sıkıntısı önce stoklayabileceği bozulmaz mallarla dengelemeye çalıştı.
Mart ortasında, dört yıl işten sonra Lê, kira, malzeme, personel, sigorta ve bakım ve ekipman için değiştirme de dahil olmak üzere, işletmenin finansal sağlığına zorlanan bir dizi faktör nedeniyle menü fiyatlarını artırmak için zor karar verdi. Restoran ayrıca topluluktaki çekilmeyen komşulara günde 30 ila 80 öğün sunmaktadır.
Bé ù şef sahibi Uyên Lê, Center ve ekibi yangın tahliye ve ilk müdahale ekipleri için ücretsiz yemekler hazırlar.
(Stephanie Breijo / Los Angeles Times)
“Bu tarifelerden önce fiyatlarımı yükselttim, bu yüzden ürünlerimin ne kadarının artacağını anlamak için bir tutma modelindeyim” diyor. “Birçok küçük işletme için, sadece çok fazla maliyet yiyoruz. Ben bir tür markaya özgü bir insanım çünkü orada çok şey var ve zamanla sevdiğim markaları seçtim ve yemeğimle tutarlı olduğunu hissettim.”
Lê'nin envanteri çevrimiçi satıcıların bir karışımından ve doğrudan Los Angeles ve Orange County'deki Vietnam pazarlarından satın aldığı şeyden geliyor. Pandeminin yüksekliği sırasında, lê arabasına günde yaklaşık 150 mil koydu ve restoran için en düşük fiyatı bulmak için dolaştı.
Sonra sürdürülebilirlik meselesi var. Amerikan veya hatta yerel olarak satın almak her zaman en sürdürülebilir seçenek olmayabilir. Ürüne bağlı olarak, bir şeyin nasıl üretildiği, ne kadar ilerlediğinden daha fazla çevresel etkiye sahip olabilir. Bir elektrikçi sendikası için yeşil girişimleri ve yeşil işleri desteklemek için lobi yapan eski bir yaşamda çok farkında olan bir kavram.
“Bozulabilirlerimiz için bu biraz garip, çünkü bir dereceye kadar çevre bilinçli olmaya çalışıyorsunuz” diyor. “Bana ulaşmak için gereken daha kısa süreden dolayı California avokadolarını satın almayı tercih ediyorum ve yerel çiftçileri destekliyorum. Ama Kaliforniya'da avokado yetiştirmek için avokado büyüyen bir bölge olan Meksika'da olduğundan çok daha fazla su kullanıyorlar.”
Sophy'nin Kamboçya kasabası sahibi Sophy Khut, ünlü sığır sarsıntısının bir parçasını parçalıyor. Çanak, sıcak karabiber aromasını Kamboçya'nın Kampot bölgesinden elde edilen biberden alır.
(Ron de Angelis / The Times For)
Sadece Kamboçya'nın Kampot bölgesinden karabiber tedarik etmek, Sophy'nin Kamboçya kasabasını Long Beach'te bir mutfak hedefi haline getirmeye yardımcı oluyor. Sahibi Sophy Khut, tekil güçleri ve aromaları için ödüllendirilen, biberlerle ağır bir sarımsaklı sosla sığır eti sarsıntılı levhalarıona mariner. Seyahat etmeye değer bir yemek ve son yirmi yıldır restoranın iş yerinde kalmasına yardımcı olan bir yemek.
Khut'un biberleri satın alma maliyeti, nakliye veya vergiler dahil değil, pound başına 18 $ 'dır.
“Bana gerçekten vuruyor” diyor. “Çok endişeleniyorum ve endişe saldırısı yaşadığımı hissediyorum.”
Konuştuğum tüm restorancılar gibi, Khut da fiyatları yükseltmeden önce, bir kesirle bile mevcut her kaynağı tüketeceğini söylüyor. Ancak değerli Kampot Peppercorns gibi malzemeleri değiştirmek asla bir seçenek olmayacak.
Amerika Birleşik Devletleri'nde mevcut olmayan veya yerel olarak üretilemeyecek kadar pahalı olan bileşenlere bağlı yüzlerce benzer örnek, yemek ve tüm göçmen mutfakları düşünebilirim. Tarifeler hala beliriyor ve restoranlar ve diners zaten sıkmayı hissediyorken, hepimiz kendimize aynı soruyu sormalıyız. Göçmen gıda kültürü olmadan Amerikan yemeği nedir?
Geçen hafta, Başkan Trump'ın yeni tarifeleri açıkladıktan kısa bir süre sonra Billie, restoranın et ve deniz ürünleri faturasını%30 oranında izledi.
Nok'un mutfağı, imza ızgara sosisleri, ateşli larb ve gevrek pirinç salatası yapmak için Güneydoğu Asya'nın her yerinden ithal edilen mallara büyük ölçüde güveniyor. Cumhurbaşkanının tarifelerle ilgili 90 günlük duraklamasıyla bile, Sayavong'lar restoranı istikrarsız bir ekonomik iklimde işletmeye devam etme yeteneklerinden daha fazla güvenmiyorlar.
“Çok fazla ileri geri var ve başkan bir karar verecek ve geçiş yapacak ve satıcılarımız şans almıyor” diyor. “Hemen otomatik olarak fiyatları artırıyorlar.”
Westminster'daki Nok's Kitchen'dan Barbekü Mix Combo ve Papaya Salatası.
(Mariah Tauger / Los Angeles Times)
Yazarların grevinden ve son yangın felaketlerinin ardından mücadele etmeye devam eden şehirdeki restoran sahiplerinin karşılaştığı bir gerçektir. Son haftalarda daha fazla kapanış ile düzinelerce işletme yılın başından beri kapandı.
Tarifeler, önerilen zamların% 17 ila% 49 arasında değiştiği Güney ve Güneydoğu Asya da dahil olmak üzere en yüksek tarifelere sahip ülkelerin mallarına dayanan mutfaklara hizmet eden restoranları etkiliyor.
Ancak tarifeler sadece bu işletmeleri tehlikeye atmıyor. Güney Kaliforniya'nın mutfak manzarasının çeşitliliğini ve Los Angeles'ı dünyanın en büyük yemek şehirlerinden biri yapan şeyin kalbini tehdit ediyorlar.
Vergiler, Başkan Trump'ın Amerika Birinci Ticaret Politikasının bir parçasıdır ve “Amerikalı işçi üreticileri, çiftçiler, çiftçiler, girişimciler ve işletmelere fayda sağlamak” için.
Amerika'daki en büyük restoranlar ve Los Angeles'taki en başarılı restoranların büyük bir yüzdesi göçmen topluluklarımızın çeşitliliği üzerine inşa edildi. Ülkedeki 10 restorandan yaklaşık biri Meksika yemekleri sunmaktadır ve Amerika'daki tüm restoranların% 12'si Asya yemekleri hizmet vermektedir, çoğunluğu Çin, Japon veya Taylandlıdır.
Peki restoran endüstrisine uygulandığında “önce Amerika” ne anlama geliyor? Hangi mutfaklar Amerikan olarak kabul edilir ve kim karar verir?
Shaheen Ghazaly, “Sadece ticaret savaşının bitmesini istiyorum, böylece hayatta kalabilmemiz için” diyor. Los Feliz'deki Kurrypinch'in şefi ve sahibi, yeni tarifeler açıklanmasından bu yana sürekli bir belirsizlik halindedir. Restoranı büyük ölçüde önerilen% 44 tarife olan Sri Lanka'nın malzemelerine güveniyor.
Sri Lankalı tarçın çubukları menüdeki yemeklerin en az% 80'inde kullanılır. Ghazaly'nin Seeni Sambol, karamelize soğan zevkini, farklı, ince, neredeyse narenciye tarçın aromasını veren şey budur.
Nisan ayının ikinci haftasında, tarifelerin açıklanmasından kısa bir süre sonra Ghazaly, haftalık bakkal emrinin maliyetinin 1.800 $ 'dan 2.600 $' a yükseldiğini gördü.
İki kilo Sri Lanka tarçın fiyatı 37 $ 'dan 49 $' a yükseldi. Köriler için baharat karışımları için çok önemli olan iki bileşen olan kakule ve karanfil daha pahalıydı. Önerilen% 36 tarife olan bir ülke olan Tayland'dan her hafta geçtiği dört hindistancevizi sütü vakası 28 $ 'dan 42 $' a yükseldi.
Meksika'dan satın aldığı domatesler 25 lira başına 15 $ 'dan 29 $' a gitti.
Ghazaly, “Bu gerçekten bize zarar verecek” diyor. “Restoran dünyasında, marjlar zaten çok zayıf. Ve eminim ki, yemek başına 5 ila 6 $ artırmak zorunda kalırsam insanlar içeri girecek.”
Şehrin birkaç Sri Lankalı restoranından birini kaybetme düşüncesi, yiyecekleri daha Amerikanlaşmış bir lens aracılığıyla deneyimlemek zorunda olduğu gibi rahatsız edici.
Restoran sahipleri ve şefler artık yeni bir ikilemle karşı karşıya: malların artan maliyetini daha yüksek fiyatlarla dinerslere aktarın veya tarifleri yeniden çalışarak ve daha ucuz malzemelerle değiştirerek maliyetleri düşürün. Bu restoranların çoğu için daha ucuz, yerel bir alternatif yoktur.
Billie, “İkame yapmak veya belirli malzemeleri kendimiz yapmak bir seçenek değil” diyor. “Tayland'dan belirli bir fermente balık kullandığımız demirhindi sosumuz. Balığa gidecek ve yıllarca fermente olmasına izin vermek için bant genişliğimiz yok. Alternatifler olabilir, ama aynı değil. Tutarlı bir menümüz var ve küçük bir değişiklik tüm yemeği değiştirebilir.”
Güney Kaliforniya restoranları tarafından paylaşılan ve en yüksek tarifelerden bazılarıyla yüzleşmek için ayarlanan Asya ülkelerinden gelen malzemelere dayanan bir duygu. Değişen malzemeler, birçoğu on yıllar boyunca geliştirilen aile tariflerinden kaynaklanan restoranın tamamının ve imza yemeklerinin bütünlüğünü tehdit ediyor.
Stanton'daki Tay Nakorn'da, bütün ızgara balık, köriler ve gevrek pirinç salatası da dahil olmak üzere çeşitli yemekler.
(Jenn Harris / Los Angeles Times)
Stanton'daki Tay Nakorn Restaurant, Tayland'dan gelen belirli bir hindistancevizi kreminin yanı sıra Tayland Yasemin pirinci ve uzun bir otlar listesine dayanmaktadır. Yengeç Papaya salatasında benzersiz bir Tayland Yengeç Yağı, Fermente Tay Yengeçler ve Tayland Karides Macunu var.
Teyze 1984'te Orange County'deki orijinal Tay Nakorn'u açan Linda Sreewarom, “Bunu 40 yılı aşkın bir süredir yaptık” diyor. “Tarifleri tamamen değiştirmek ve ABD'de yapılan tüm bu şeylerin farklı markalarını bulmaya çalışmak imkansız.”
Çin'den mallar için% 125'lik bir tarife ile karşı karşıya kalan Bistro NA'nın Temple City'deki ekibi, menüsündeki neredeyse her yemeği yeniden değerlendirmek zorunda. Restoran, Çin'in her yerinden yerel tedarikçiler tarafından ithal edilen malzemelerle Pekin mutfağında uzmanlaşmıştır. Tatlı bir sır, deniz salatalık ve abalone, Jinhua jambon, 10 yaşındaki Xinhui mandal kabuğu, siyah mantar ve çeşitli baharatlarda imza çıtır karidesleri yeniden düzenlemek için kullanılan alıç var.
Çin'den ithal edilen alıç, Bistro NA'sında imza gevrek karides yapmak için kullanılır.
(Myung J. Chun / Los Angeles Times)
Restoran genel müdürü Carol Lin, “Gerçekten de belirli ithal malzemeleri tedarikçilerden daha kolay elde edilebilenlerle değiştirme seçeneklerini araştırıyoruz. Bununla birlikte, bazı malzemeler yemeklerimizin otantik lezzetlerini korumak için gereklidir ve değiştirilemez” diyor. “Maliyetlerimiz zaten arttı ve işi işletmek zorlaştı.”
Mutfak, çam fıstığı, sarımsak ve susamlı yeni derin kızartılmış patlıcan gibi daha yerel olarak yetiştirilen, organik ürünler kullanan yemekler geliştirme sürecindedir. Ancak yemeğin bağımlılık yapan, sıcak ve tatlı dengesi, Meksika'dan kurutulmuş biber ve Çin'den alıçların bir karışımından geliyor.
Echo Park'taki küçük, sadece paketli bir Vietnam restoranı olan Bé ù'nın şefi ve sahibi Uyên Lê, geçen hafta, ihtiyaç duyduğu bozulabilir ürünlerin maliyetini, beklenen fiyat artışı veya sıkıntısı önce stoklayabileceği bozulmaz mallarla dengelemeye çalıştı.
Mart ortasında, dört yıl işten sonra Lê, kira, malzeme, personel, sigorta ve bakım ve ekipman için değiştirme de dahil olmak üzere, işletmenin finansal sağlığına zorlanan bir dizi faktör nedeniyle menü fiyatlarını artırmak için zor karar verdi. Restoran ayrıca topluluktaki çekilmeyen komşulara günde 30 ila 80 öğün sunmaktadır.
Bé ù şef sahibi Uyên Lê, Center ve ekibi yangın tahliye ve ilk müdahale ekipleri için ücretsiz yemekler hazırlar.
(Stephanie Breijo / Los Angeles Times)
“Bu tarifelerden önce fiyatlarımı yükselttim, bu yüzden ürünlerimin ne kadarının artacağını anlamak için bir tutma modelindeyim” diyor. “Birçok küçük işletme için, sadece çok fazla maliyet yiyoruz. Ben bir tür markaya özgü bir insanım çünkü orada çok şey var ve zamanla sevdiğim markaları seçtim ve yemeğimle tutarlı olduğunu hissettim.”
Lê'nin envanteri çevrimiçi satıcıların bir karışımından ve doğrudan Los Angeles ve Orange County'deki Vietnam pazarlarından satın aldığı şeyden geliyor. Pandeminin yüksekliği sırasında, lê arabasına günde yaklaşık 150 mil koydu ve restoran için en düşük fiyatı bulmak için dolaştı.
Sonra sürdürülebilirlik meselesi var. Amerikan veya hatta yerel olarak satın almak her zaman en sürdürülebilir seçenek olmayabilir. Ürüne bağlı olarak, bir şeyin nasıl üretildiği, ne kadar ilerlediğinden daha fazla çevresel etkiye sahip olabilir. Bir elektrikçi sendikası için yeşil girişimleri ve yeşil işleri desteklemek için lobi yapan eski bir yaşamda çok farkında olan bir kavram.
“Bozulabilirlerimiz için bu biraz garip, çünkü bir dereceye kadar çevre bilinçli olmaya çalışıyorsunuz” diyor. “Bana ulaşmak için gereken daha kısa süreden dolayı California avokadolarını satın almayı tercih ediyorum ve yerel çiftçileri destekliyorum. Ama Kaliforniya'da avokado yetiştirmek için avokado büyüyen bir bölge olan Meksika'da olduğundan çok daha fazla su kullanıyorlar.”
Sophy'nin Kamboçya kasabası sahibi Sophy Khut, ünlü sığır sarsıntısının bir parçasını parçalıyor. Çanak, sıcak karabiber aromasını Kamboçya'nın Kampot bölgesinden elde edilen biberden alır.
(Ron de Angelis / The Times For)
Sadece Kamboçya'nın Kampot bölgesinden karabiber tedarik etmek, Sophy'nin Kamboçya kasabasını Long Beach'te bir mutfak hedefi haline getirmeye yardımcı oluyor. Sahibi Sophy Khut, tekil güçleri ve aromaları için ödüllendirilen, biberlerle ağır bir sarımsaklı sosla sığır eti sarsıntılı levhalarıona mariner. Seyahat etmeye değer bir yemek ve son yirmi yıldır restoranın iş yerinde kalmasına yardımcı olan bir yemek.
Khut'un biberleri satın alma maliyeti, nakliye veya vergiler dahil değil, pound başına 18 $ 'dır.
“Bana gerçekten vuruyor” diyor. “Çok endişeleniyorum ve endişe saldırısı yaşadığımı hissediyorum.”
Konuştuğum tüm restorancılar gibi, Khut da fiyatları yükseltmeden önce, bir kesirle bile mevcut her kaynağı tüketeceğini söylüyor. Ancak değerli Kampot Peppercorns gibi malzemeleri değiştirmek asla bir seçenek olmayacak.
Amerika Birleşik Devletleri'nde mevcut olmayan veya yerel olarak üretilemeyecek kadar pahalı olan bileşenlere bağlı yüzlerce benzer örnek, yemek ve tüm göçmen mutfakları düşünebilirim. Tarifeler hala beliriyor ve restoranlar ve diners zaten sıkmayı hissediyorken, hepimiz kendimize aynı soruyu sormalıyız. Göçmen gıda kültürü olmadan Amerikan yemeği nedir?