Locol, kurucuları ve topluluğu için yeni bir bölümde Watts'ta yeniden açılıyor

admin

Administrator
Yetkili
Admin
Global Mod
Bu ay, toplum odaklı restoran Locol, ruhani gıda odaklı yeni bir menü ve yeniden canlandırılmış bir misyonla kâr amacı gütmeyen bir kuruluş olarak geri döndü.

Locol, 2016 yılında mevcut 103rd Street lokasyonunda Watts'ta piyasaya sürüldü, ardından genişletildi. Ünlü şefler Roy Choi ve Daniel Patterson'un buluşu – ve eski LA Times Yılın Restoranı — 2018'de tüm lokasyonlar kapanıncaya kadar yetersiz hizmet alan topluluklara daha sağlıklı, lezzetli fast foodların yanı sıra mesleki beceriler ve istihdam fırsatları sundu.

Ancak bu yıl, Patterson ve Alta Adams'taki iş ortağı, eski Locol mutfak müdürü şef Keith Corbin, Alta Topluluğu aracılığıyla buraya yeni bir hayat verdi. Locol'u işleten ve denetleyen kar amacı gütmeyen kuruluşlar.

Şimdi, siyah beyaz yemek odasına renk sıçraması katan, kızarmış tavukla dolu tabaklar, taco benzeri “katlamalar”, kalın burgerler ve hatta sosla damlayan öküz kuyrukları servis ediyorlar. Yemeklerin çoğu Alta'da bulunanlardan ilham alıyor ancak daha düşük fiyat noktalarında Watt cinsinden servis ediliyor; çoğu ürünün fiyatı 10 ila 25 dolar arasındadır, ancak katlanırlar gibi bazıları 3 dolar kadar ucuzdur.



Locol'un mevcut menüsü eski ve yeninin bir karışımıdır. Kardeş restoranı Alta'dan ilham alan yeni bir ruh yemeği odağında makarna ve peynirli kızarmış tavuk, patates ve mısır ekmeği sunulurken, taco benzeri “katlamalar” gibi orijinal Locol ürünleri bir kez daha bulunabiliyor.

(Stephanie Breijo / Los Angeles Times)



Choi, artık bu işle ilgilenmese de hâlâ bir ilham kaynağı olduğunu kanıtlıyor. Patterson, bunun bir devamı ya da bayrağın kendilerine devredildiği bir bayrak yarışı gibi göründüğünü söyledi.

Corbin, “Aynı şey, sadece yemekler farklı: aynı konsept, aynı fikir, sadece farklı ürünlerle çalışmak” dedi.

“Gıda işin en önemli amacı değil; ekonomik güçlenmedir,” diye ekledi Patterson. “Açılıp kapanan bir kapı yerine onu açmak için ne yapmalıyız?”

Locol'un stratejisinin merkezinde istihdam yer alıyor. Yeni yinelemede, yedisi Yo!'dan stajyer olmak üzere Watts'tan yaklaşık 10 çalışan bulunuyor. Watts — iş fırsatlarını ve eğitim programlarını koordine eden bir gençlik merkezi.



Yerel şef ve ortağı Daniel Patterson, restoranın verandasına bitki bahçesi olacak bir alan dikiyor. Oğlu Julian ona yardım ediyor.

(Stephanie Breijo / Los Angeles Times)



Çalışanlarının görev sürelerinin ardından Corbin ve Patterson, mutfak becerilerini geliştirmek için onları başka yerlerde kalıcı restoran görevlerine yerleştirmeyi umuyor. Sonunda eğitim müfredatı ve beslenme konulu sunumlar için bölgedeki okullarla ortaklık kurmak istiyorlar.

Ama önce öğle ve akşam yemeği servis ediyorlar.

“Sonunda konuştuğumuz şeylerden biri Hawkins'ti. [House of Burgers]” dedi Patterson. “70'lerden beri oradalar ve ben de 'Yerel bir kurumu insanların güvenebileceği bir kurum haline getirmek için ne gerekir?' diye düşünüyorum. Sadece içgüdüsel olarak ruh gıdası dedik.”

Şefler bölge sakinlerinin alanda ne servis edilmesini istediklerini sorduğunda bu duygu neredeyse herkes tarafından tekrarlandı.

Daha düşük kira maliyeti, karşı hizmet modeli ve West Adams'ta kullanılan badem sütü yerine patateslerde su kullanılması gibi hafif içerik değişiklikleri daha düşük fiyatlara olanak tanıyor.

Ancak tüm çapraz öğeler için, Watts'ın yemeklerinin birçoğu benzersizdir; bunlar arasında dana sosisi veya ızgaradan çekildiğinde anında U şekline katlanacak kadar yumuşak kaburgalar da vardır. Şefler işlerinin birbirlerini yamyamlaştırmasıyla ilgilenmiyorlar; onların gözünde bunlar tamamen ayrı deneyimlerdir. Alta'nın müdavimlerinden bazıları yeni açılan Locol'u ziyaret ederken Patterson şunu söyledi: “%95'i topluluktu.”



Taco benzeri “katlamalar” gibi geçmiş Locol ürünleri geri döndü; bu sefer dana yanağı, füme tavuk ve daha fazlasıyla dolu.

(Stephanie Breijo / Los Angeles Times)



Corbin, “Biz de böyle istedik” diye ekledi. “Önce bunu topluluğa vermek, sonra da bunun yayılmasına izin vermek istedik.”

Süreç beklenenden çok daha uzun sürdü; yeni izinler ve önceki onayların aranması aylarca sürdü. Sürecin üstesinden gelirken ekipmanın bakımını yaptılar ve nefeslerini tuttular. Onaylar, Locol'un topluluğa yeniden tanıtılması amacıyla düzenlenen topluluk barbeküsünden ve Corbin ile Patterson'un üç veya dört saat içinde 200 sipariş verdiği bir test çalışmasından günler önce geldi. Restoran o kadar popüler oldu ki, restoranın resmi olarak 8 Ağustos'ta yeniden açılışında, çok sayıda müşteri yine kuyrukta bekliyordu.

Finansmanın zor olduğu ortaya çıktı ve Corbin ve Patterson öncelikle bu çabayı kendileri finanse etti. Şefler, Locol bölgesi dışındaki Meclis Üyesi Heather Hutt'un katkısının, yerel politikacıların ve kuruluşların neredeyse tüm diğer takiplerinin ortadan kalkmasının ardından yeniden açılmayı mümkün kıldığını söyledi.



Corbin, arka verandadaki sigara içiciden yeni bir parça olan kaburga rafını kaldırıyor.

(Stephanie Breijo / Los Angeles Times)



Yıllar boyunca Corbin ve Patterson şunu gördüklerini söylüyor: verilen ve tutulmayan sözler politikacılar tarafından bazı Watts sakinlerinin temel kaynaklardan veya istihdam olanaklarından mahrum bırakılmasına neden oldu. Bu onların doğrudan mutfaktan, sahada yardım sağlama misyonunu güçlendirdi.

Corbin, “Burada büyüdüm, dolayısıyla burada nasıl muamele gördüğümüzü biliyorum” dedi. “Şöyle bir zihniyetle yetiştirildim: Eğer biz yapmazsak kim yapacak? Başka kimseyi bekleyemeyiz. … Kimse içeri girip can yeleği atmıyor.”

Locol, 1950 E. 103rd St., Los Angeles adresinde Çarşamba'dan Pazar'a öğleden sonra 19:00'a kadar açıktır.