LA şeflerinin ve restoran işletmecilerinin yeni yılda en çok ihtiyaç duyduğu şey

admin

Administrator
Yetkili
Admin
Global Mod
Los Angeles dayanıklı bir şehir. Daha önce bu yangınlar kadar feci bir felakete tanık olduğumuzu bilmiyorum ama şehrin eninde sonunda iyileşip yeniden inşa edileceğini umuyorum.

Çok sayıda orman yangınından önce bile restoranlar mücadele ediyordu. Eğlence sektöründeki grevler, artan asgari ücret, sigorta maliyetleri ve enflasyon, halihazırda çok zayıf marjlarla faaliyet gösteren bir sektör için mükemmel bir fırtına yaratıyor. Meslektaşım Stephanie Breijo, 2024'te 100'den fazla restoranın da dahil olduğu gelgit kapanış dalgasını takip ediyor.

Kafeler, kafeler ve restoranlar, toplumlarımızın bizim himayemize ve desteğimize her zamankinden daha fazla ihtiyaç duyan hayati üyeleridir. Birçoğu kapısını açık tutmakta zorlanırken, ihtiyaç anında şehrimizi beslemek için devreye giren yerler bunlar.

Konaklama sektörünün tahliye edilenleri, ilk müdahale ekiplerini ve birbirlerini beslemek için kendi ihtiyaçlarını nasıl bir kenara bıraktığını görmek beni çok etkiledi. Geçen hafta Howlin' Ray's ekibi, personel için sıcak tavukla Thai Town'daki Jitlada restoranına geldi. Jitlada mürettebatının haftayı ilk müdahale ekiplerini beslemekle geçirdiğini biliyorlardı ve bunu önceden ödemek istiyorlardı. Şehrin dört bir yanındaki pizza üreticileri LA Pizza Alliance'ı oluşturmak ve ihtiyacı olan herkese bedava pizza sunmak için bir araya geldi. Socalo'dan Mary Sue Milliken ve Susan Feniger, Dulanville kamyonundan ve Crenshaw'daki Dulan's'tan Kim Prince ve Greg Dulan, Funke ve Mother Wolf'tan Evan Funke ve diğer birçok Los Angeles şefi, World Central Kitchen için binlerce yemek hazırlıyor. Afet zamanlarında insanları beslemek için harekete geçen organizasyon.

Bu ayın başlarında, yangınlar çıkmadan önce bir düzineden fazla restoran işletmecisine ve şefe yeni yılda en çok neye ihtiyaç duyduklarını sorduk. Aşağıda onların 2025 dilek listesi yer alıyor.

Kötü bir deneyiminiz varsa çevrimiçi inceleme yayınlamayın; iyi olduğunda deneyin


Playa del Rey'deki Playa Provisions'un şef-sahibi Brooke Williamson, “Her mutlu müşterinin olumlu deneyimlerini yansıtmak için bir dakika ayırması harika olurdu” diyor. “Durumun hiçbir zaman böyle olmayacağının farkındayız, zira genel olarak müşteriler şikayetlerini çoğunlukla kamuya açık bir şekilde iletir, ancak personelimizin niyetlerinin arkasında duran biri olarak bu kesinlikle benim dilek listemde yer alır.”

Alhambra'daki Yang's Kitchen'ın şefi Christian Yang, sadık müşterilerine minnettar ancak çevrimiçi yorum bırakmakta hızlı davranan restoran müşterilerinin daha anlayışlı olmalarını diliyor.



Kasiyer Natalie Song, Alhambra'daki Yangs's Kitchen'ın içindeki merkez sipariş tezgahında siparişini aldıktan sonra müşteriye makbuzunu veriyor.

(Mel Melcon / Los Angeles Times)



“Sadık müşterilerimizin büyük çoğunluğu yaptıklarımızı alıyor ve asla şikayet etmiyorlar, ancak ne yapmaya çalıştığımızı ve iş modelimizin gerçekte ne kadar geri olduğunu anlamaya zaman bile ayırmayanlar, sosyal medyada ve inceleme platformlarında en çok ses çıkaran ve sesi en çok çıkanlar.”

Ayrıca 2025'te daha iyi bir restoran olmanın yolları da var; örneğin rezervasyona gelmemeye asla karar vermemek ve son dakika iptallerinden kaçınmak için elinizden gelenin en iyisini yapmak gibi.

Koreatown'da Here's Looking at You'yu işleten ve yiyecek ve içecek endüstrisindeki kadınlara yönelik kar amacı gütmeyen bir kuruluş olan Treat Her'ün kurulmasına yardımcı olan Lien Ta, restoran müşterilerinin sadece hafta sonlarında değil, en sevdikleri restoranların müdavimi olmasını umuyor.

“Restoranları sadece listede tutmayın; Bir plan yap ve git” diyor. “Mesela bugün. Ve eğer onu seviyorsanız, düzenli olarak ziyaret etmeye söz verin. Daha yavaş gün ve gecelerde artan müşteri sayısı (Cuma veya Cumartesi dışındaki herhangi bir gün). Restoranlarınızı çeşitlendirin; denediğiniz her yeni ve popüler restoran için sevdiğiniz bir restorana dönün ve onların müdavimi olun.

Bir etiket olarak 'otantik'i tamamen emekliye ayırın


Westminster'daki Ayara Thai'nin şefi ve ortağı Vanda Asapahu, insanların belirli gıdalara atıfta bulunmak için “otantik” kelimesini kullanmadan önce durmalarını veya en azından biraz daha derinlemesine düşünmelerini umuyor.

“Herhangi bir etnik mutfağı ölçmek, doğrulamak veya tanımlamak için 'otantik' kelimesinin kullanılmasının durdurulması gerektiğini düşünüyorum” diyor. “Zamanla anavatanın yemeklerinin çoğu değişti. Ebeveynlerimizin neslinden pek çok kişi geldi ve onlar zamanın bir parçası olan ve şu anda Amerikalılar tarafından herhangi bir etnik mutfağı doğru ya da yanlış olarak değerlendirmek için hala kullanılan bazı şeylere tutunuyorlar. Dolayısıyla bu kelimenin genel olarak, özellikle de Asya yemekleri için kullanılmasının devam etmemesini umuyorum.”

Daha düşük gıda maliyetleri


Küçük Etiyopya'daki Meals by Genet'in şefi ve sahibi Genet Agonafer, haftanın yalnızca üç günü açık. 70'li yaşlarının başındaki Agonafer, haftada üç gün açık olmanın kendisi için işe yarayan bir iş modeli olduğunu ancak artan gıda maliyetleri nedeniyle bunun uzun süre sürdürülebilir olmayacağını söylüyor.



Genet Agonafer, 6 Mayıs 2021'de Genet'in Yemeklerinde.

(Mariah Tauger / Los Angeles Times)



“Yiyecek maliyeti kontrolden çıktı” diyor. “Sotelenmiş dana eti için et, bazen sarımsak çok yükseklere çıkar, domates çok yükseklere çıkar. Fiyatları artıramazsınız, bu çok fazla. Üç günlük çalışma sana pek bir şey bırakmıyor ama bunu değiştirmek istemiyorum. 72 yaşında olacağım ve bu program işime yarıyor. Bu saatlere sahip olmak için paradan vazgeçmeyi umursamıyorum ama yine de hayatta kalmam gerekiyor.

Hollywood'daki Friends & Family'nin sahibi ve şefi Roxanna Jullapat, çikolatalı kurabiye pişirmenin hiç bu kadar pahalı olmadığını söylüyor.

“Çikolata ve yumurta normale dönebilir mi?” yalvarıyor. “Şu anda her şey travmatik derecede pahalı, ancak kakao çiftlikleri ve yumurta üreticileri mahsul hastalıkları ve kuş gribi salgınları nedeniyle çılgın kıtlıklarla uğraşıyor.”

Restorana özel mali yardım


Şef Brandyn Powell, bağımsız restoranlara mali yardım sağlanamaması nedeniyle hayal kırıklığına uğradı. Gardena'daki küçük bir burger restoranı olan Oh My Burger'ın sahibi ve şefidir.

Çoğu restoran kar amacı güden işletmeler olarak faaliyet gösterse de mahallelerdeki varlıkları çoğu zaman paha biçilmezdir. Restoranlar güvenli alanlar yaratır, topluluk üyelerini istihdam eder ve çiftliklerde başlayan tüm sosyoekonomik sistemin desteklenmesine yardımcı olur.

Powell, aldığı her türlü hibe parasını operasyonlarını eğitimle güçlendirmek ve daha fazla personel işe almak için kullanmayı planlıyor.

“Kolayca elde edilebilecek hibelere erişimimiz olsaydı harika olurdu” diyor. “Sanırım orada olan her işletmeye göre uyarlanmış. Daha fazla restoran fırsatı hibesi olması gerekiyor.”

Şefler Keith Corbin ve Daniel Patterson da yeni yılda çok ihtiyaç duyulan mali yardımı almayı umuyorlar. İkisi, Watts'ta toplum odaklı kar amacı gütmeyen bir kuruluş olarak işlettikleri bir ruh yemeği restoranı olan Locol'u işletiyor. İkili, Watts sakinlerini ve yakındaki bir gençlik merkezinden stajyerleri çalıştırıyor.



Alta şef-ortakları Daniel Patterson (solda) ve Keith Corbin, yaklaşık altı yıllık bir kapalılığın ardından yakın zamanda Watts'ta Locol'u yeniden açtı.

(Stephanie Breijo / Los Angeles Times)



Patterson, “Locol olarak, başvurduğumuz hibelerde başarı elde etmeyi ve büyümemize yardımcı olacak bir yönetici direktör bulmayı diliyoruz” diyor.

2018'de kocası Daniel Cutler ile birlikte Fairfax'te Ronan İtalyan restoranını açan Caitlin Cutler, “2025 için dileğim, benim gibi işletme sahibi işletmecilerin nihayet biraz mali rahatlama bulabilmeleridir” diyor.



Caitlin Cutler, Mart 2020'de restoranında.

(Allison Zaucha / Times İçin)



Kendileri zayıf olmasına rağmen çift, sık sık diğer işletme sahiplerine ve restoran kuruluşlarına bağış toplama ve işbirlikleri şeklinde yardım teklif ediyor. Geçen yıl Here's Looking At You'nun şefi Jonathan Whitener öldükten sonra Daniel, restorandaki mutfak ekibinin liderliğine yardım etmek için devreye girdi.

Caitlin, “Günlük hayatta kalma konusunda sürekli endişelenmek, başarılı bir restoran işletmek için veya aslında yaratıcı herhangi bir şey yapmak için gerekli olan yaratıcılığa ve tutkuya çok az yer bırakıyor” diyor. “Yaratıcı alanlardaki birçok insanın şu anda mücadele ettiğini biliyorum. Tezahür etmeye tam olarak inandığımdan emin olmasam da, denemeye hazırım. 2025 yılında hepimiz için bolluk ve refahı tezahür ettiriyorum.”

Atıksızlık ve sürdürülebilirlik uygulamalarını güçlendirin


Sürdürülebilirlik, Hollywood'daki deniz ürünleri odaklı kaliteli yemek restoranı Providence'ın temel misyonunun merkezinde yer alıyor. Şef ve ortak sahibi Michael Cimarusti, Dock to Dish adında sürdürülebilir bir deniz ürünleri programına öncülük etti ve mutfağında her balığın her bir parçasından yararlanmaya çalışılıyor. Çatıda yetişen otlar, restorana bal sağlayan arı kovanları var ve yönetici pasta şefi Mac Daniel Dimla, 2022'de Providence deneyimine atıksız çikolatayı tanıttı.

Şirketin ortak sahibi Donato Poto, daha fazla insanın sürdürülebilirliğe ve daha az gıda israfına odaklanmasını umuyor. Başlangıç olarak Los Angeles şehriyle bir tür gıda bankasının organize edilmesi konusunda daha fazla etkileşimde bulunmak istiyor. “Her iş gününün sonunda restoranlardan arta kalan yiyecekleri şehrin ciddi gıda, beslenme ve bakıma ihtiyacı olan evsiz sakinlerine dağıtıyoruz” diyor.

Poto ayrıca “sektörümüzden gıda israfını azaltmak, çevre dostu ambalaj kullanmak ve genel olarak daha az atık kullanmak için daha iyi bir girişim” olmasını umuyor.

Küçük işletmeler için daha düşük ücretler ve vergiler


Kredi kartı ücretleri ve vergiler her işletmeyi vursa da, kar marjları genellikle %6 civarında seyrederken, bunlar özellikle restoranlar için göz korkutucudur. Belirli ücretlerin düşürülmesi veya vergilerde indirim yapılması, bir restoranı ayakta tutan fark olabilir.

Yang bordro vergilerinin, sigorta ücretlerinin ve kredi kartı ücretlerinin düşürülmesini umuyor. Gelirinin %3 ila %4'ünü kredi kartı işlem ücretlerine, çeşitli sigorta türlerine ilişkin ücretlere ve büyük bordro vergilerine harcıyor.

“Restoranlar için en büyük maliyetlerden biri işçiliktir” diyor. “İstihdam üzerinden müşterilerin farkına bile varmadığı tonlarca vergi ödüyoruz. Asgari ücret ve vergiler artmaya devam ederken bağımsız restoranlar iş gücünü nasıl yönetilebilir seviyelere çekebilir? Aksi takdirde, diğer tek çözüm daha fazla ücret almaktır, bu da müşterileri kızdırma ve geliri azaltma riskini taşır.

Yemek yemekle ilgili olmalı


Thomas Ortega, “2025 için en büyük dileklerimden biri, yiyeceklerin sadece büyük bir karışımdan ya da bir ton peynirle kaplanmış ve aptalca bir peynir çekişi yaratan bir şeyden ibaret değil, tekrar yiyecek haline gelmesidir” diyor.



Şef Thomas Ortega, Cerritos restoranı Amor Y Tacos'ta.

(Carl Larsen)



Şef, Cerritos'taki Amor y Tacos ve Sunny on South restoranlarını işletmektedir.

“Umarım aşçılar kendilerine şef demeden önce gerçekten yemek pişirmeyi öğrenir ve verimli bir mutfağı nasıl yöneteceklerini öğrenirler… Sanırım yemeğin önemli olduğu ve şeflerin savaşı sevdiği eski günleri özlüyorum; Peynir çekişine yenildiğimiz ve arabalarının sürücü koltuğunda oturup kendilerini videoya çekerken yüzlerini parçalayan insanların olduğu günler.

Linden şefi Jonathan Harris'in dilediği birçok şey arasında daha fazla “yemek yapma sanatını, menü geliştirmeyi ve yemek hikâyesi anlatımını seven aşçılar” yer alıyor.

Yani misafirlerin macera dolu yemek seçeneklerine daha açık olmasının bir zararı olmaz.

Şehir yönetimiyle daha iyi iletişim


Jullapat, “2024'te şehirdeki çalışmalar nedeniyle sokakların kapatılması, mevcut park yerlerinin azaltılması ve işletmemizin önünde bisiklet şeridi inşaatı ile uğraştık” diyor. “Topluluğumuza daha fazla yatırım görmeyi seviyoruz ama keşke tüm bunların küçük işletmelerimizi nasıl etkilediği konusunda şehir yetkilileriyle açık bir iletişim hattımız olsaydı. Ulaşmaya çalıştık ama kimse geri dönüş yapmadı.”