İlk seyahatim böyleydi; dünyayı gezmek ile beyaz ateş arasında

admin

Administrator
Yetkili
Admin
Global Mod
Son yaz tatilim, kapsamlı lisans tezim ve çok uygunsuz bir Corona hastalığı nedeniyle ailemin balkonunda beklenmedik bir şekilde sona erdikten sonra, bu yıl nihayet engelsiz yeni ülkeleri keşfetmeye ve gevşemeye hevesliydim.

Seçimim İskoçya’ya kaldı: engebeli manzaralar, güzel kaleler, Haberin Detaylarıda birkaç dağ. Easyjet & Friends’i kullanmadığınız sürece oldukça uzakta. Yarı çevreye duyarlı bir yaşam tarzı yaşıyorum ve sürdürülebilir seyahat üzerine çalışıyorum. Henüz kendimi yollara yapıştırmamış olsam da, beklenen CO2 emisyonları karşısında kafamın arkasında şu soruyu soran küçük sesi bastıramıyorum: “Öyle olmak zorunda mı?”


Reklam | Okumaya devam etmek için kaydırın

İskoçya’ya bir Interrail gezisi


Ayrıca kız arkadaşım uçmanın büyük bir hayranı değil ve dürüst olalım: trene binmek yeni iklim esnekliğidir. AMG’lere kimin ihtiyacı var, ICE’m en yüksek hızda 330 km gidiyor. Fikir böyle doğdu: trenle İskoçya’ya yolculuk.

Buna uygun olarak her zaman denemek istediğim Interrail bileti de var. Ben kişi başı 194 euroya 4 günlük bileti seçtim.

Rotayı ayrıntılı olarak planlarken hiçbir şeyin tek seferde olmayacağı kısa sürede anlaşıldı. Yine de zaman çizelgesi korkulduğundan çok daha az egzotik görünüyordu. IC ile Berlin’den Amsterdam’a yaklaşık altı saatte, oradan Eurostar ile Londra’ya dört buçuk saatte ve ardından son yolculuğun küçük bir özeti olarak Caledonian Sleeper gece trenine binmek. Londra’da uyuyacağım, Highlands’de uyanacağım. Muhteşem.


Bir Caledonian Sleeper treni İskoçya’dan geçiyorDemiryolu Fotoğrafı/Fotoğraf Çekimi/imago


Daha sonra rezervasyon sırasında takip edilenler çok daha az parlaktı. İdeal olarak rotanızı doğrudan Interrail web sitesinden planlarsınız. Her tren Interrail biletlerini kolaylıkla kabul etmez; koltuk rezervasyonları çoğu zaman gereklidir. Kişi başı en az 32 euro isteyen Eurostar’da da durum aynı. Interrail biletinin fiyatı göz önüne alındığında mutlaka ucuz olduğu söylenemez.

Öyle olsa bile, gerçekleri ortaya çıkarmanın zamanı geldi. Bu yüzden hızlı bir şekilde giriş yapın ve koltuğunuzu ayırtmak istediğiniz Interrail Pass biletini seçin. Daha sonra ortaya çıkan şey yıkıcı: Artık boş koltuk yok.

Kafam karışarak, az önce iki koltuğun fiyatını neşeli bir şekilde gösteren Interrail web sitesindeki kırmızıyla vurgulanmış mesaja bakıyorum. Her şey gitti. İki saat sonra doğrudan bağlantı mı? Ayrıca tamamen rezerve edildi.

Tamamen ayrılmış koltuklar


Interrail’in bir numaralı dersi: Eurostar, Interrail yolcularını sevmiyor. Anlaşılabilir, çünkü Büyük Britanya’ya normal bir tren biletinin fiyatı 180 ila 230 avro arasında. Kişi başına. 32 avroya oraya binmek isteyene Berghain’in önünde turist ya da Gandalf’ın Balrog’u gibi davranılacak (“Burayı geçemezsiniz!”).

Asıl soruna dönelim: Eurostar trenlerinde Interrail yolcuları için bilet kontenjanı oldukça sınırlıdır. Benim durumumda, istediğim trene binmek için dört hafta önceden haber vermek yeterli değildi. Şans eseri Brüksel’deki değişimin alternatif bir bağlantısı vardı. Ne yazık ki bu bağlantı Eurostar Grubunun bir parçası olan Thalys tarafından işletilmektedir. Ve bu nedenle yüklü bir oturma ücreti talep ediyoruz.

Londra'daki St Pancras istasyonundaki Eurostar terminali


Londra’daki St Pancras istasyonundaki Eurostar terminaliWalter Bibikov/imago


Ekstra tren koltuk ücretini kişi başı 54 avroya çıkardı (Brüksel’e 20 avro, Londra’ya 32 avro), ama ne olursa olsun bilet ödendi ve artık geri dönüş yoktu. Bu arada Caledonian Sleeper’ı Londra’dan ayrı olarak aldım. Bunu belirtiyorum çünkü rezervasyon sonrasında Interrail biletinizi burada da kullanabileceğinizi fark ettim.

Interrail’in iki numaralı dersi: Gece treninde bir koltuk hakkına sahipsiniz. Yüksek yataklı rezervasyon yaptığım iki burunlu konaklama gibi tüm daha yüksek teklifler için yalnızca farkı ödersiniz. Ayrıca ilk gün trenin yoğunluğundan bunalmamak için en başından itibaren Amsterdam’da bir mola vermeyi de planlamıştım.

Dönüş yolculuğunda spontane bir süreç yaşamak istedim çünkü Interrail biletinin vaat ettiği büyük özgürlük bu. Şu ana kadar her şey yolunda, eğer Interrail’in bir numaralı dersi olmasaydı: Eurostar’la ilk rezervasyonumdan sonra, uluslararası demiryolu trafiğine yönelik bu benzeri görülmemiş sabotaj karşısında derin öfkemi dizginlemekte zorlandım.

Spontane bir dönüş yolculuğu


Yine de, görünüşe göre hiçbir şey öğrenmemiştim ve Londra’dan eve dönüş yolculuğu için rezervasyon yapmak için zaman harcadım – ancak yine Amsterdam’a giden tamamen dolu trenlerle karşılaştım. Size üçüncü Interrail dersini önceden vereceğim: Panik yapmayın!

Panik tepkim, Eurostar’ın Londra’dan nereye gideceğini (örneğin Brüksel’e) aceleyle araştırmak, ardından dönüş yolculuğunda başka bir mola için orada bir otel rezervasyonu yapmak (iptal seçeneği olmayan en ucuz teklif) ve sonra da gitmek istediğim için bir bilet satın almak oldu. Eurostar’ı satın alın (elbette tükendi). Bundan dördüncü bir Interrail dersi de çıkarabilirsiniz: Önce trene, sonra otele rezervasyon yapın.

Interrail yolculuğum artık pek esnek görünmüyordu ve uçmanın daha kolay (ve daha ucuz) olacağına dair içimdeki hisle yolculuğa başladım. Ve sadece iki gün sonra Interrailing’in bağımlısı oldum.

Amsterdam’daki ilk öğleden sonramı kanallarda dolaşarak geçirdim ve akşamı bir İtalyan restoranında güzel bir yemekle sonlandırdım. Bir gün sonra Londra St. Pancras International’dan çıktım, akşam güneşinde Trafalgar Meydanı’nda yürüdüm, Big Ben’in fotoğrafını çektim, Kral tarafından durduruldum ve biraz zorlu bir gecenin ardından ertesi sabah Highlands’in gür yeşili tarafından karşılandım.

Paris Gare de Lyon'da bir TGV'nin önündeki yolcular


Paris Gare de Lyon’da bir TGV’nin önündeki yolcularViyana slaytı/imago


İki gün, üç ülke ve aynı zamanda iklim dostu. Dönüş yolculuğunu Paris’te bir mola vererek düzelttim ve tatilimi Seine Nehri boyunca bir akşam yürüyüşüyle sonlandırdım. Şimdi bir gün sonra Almanya’ya giden TGV’de oturuyorum, manzara yanımdan geçiyor ve kendime bu macerayı tekrarlayıp tekrarlamayacağımı soruyorum.

Bunun cevabı şudur: hayır. Uluslararası demiryolu seyahatiyle ilgili bir düzine başka sorun daha sayabilirim: Eurostar terminalinde 60 ila 70 dakika sürebilen zaman alıcı pasaport kontrolü, İskoçya’daki yeraltı yerel taşımacılığı ve görünüşe göre Almanya dışında başka hiçbir ülkenin önemli bir hizmet sağlamaması. trenlerde veya platformda yolcu bilgileri.

Ancak bu yolculuktan hâlâ, bir sonraki ucuz havayoluna binmiş olsaydım hatırlayamayacağım kadar çok anım var. Yani trenle Büyük Britanya’ya veya Güney İtalya’ya gitmeyi düşünüyorsanız, bir deneyin! Bir sonraki yolculuğunuza zaman ayırın, havaalanına giderken stres yapmayın, Avrupa’nın güzel metropollerinde daha fazla mola verin. Çünkü atasözünün dediği gibi: yolculuk varış noktasıdır.

Bu, açık kaynak girişimimizin bir parçası olarak gönderilen bir gönderidir. İle Açık kaynak Berlin yayınevi, serbest yazarlara ve ilgilenen herkese, ilgili içeriğe ve profesyonel kalite standartlarına sahip metinler sunma fırsatı sunuyor. Seçilen katkılar yayınlanacak ve onurlandırılacaktır.

Herhangi bir geri bildiriminiz var mı? Bize yazın! brifing@Haberler