Bir markete girdiğinizi ve her ürünün tek bir markasını gördüğünüzü hayal edin. Aynı sıkma şişeleri “Ketçap”. Bir şirketin “Hardal”ı. Bir marka “Salsa”. Sadece bir yapımcının “Acı Sosu”. Ne kadar sıkıcı bir dünya olurdu.
Momofuku istediğini yaparsa mağaza raflarındaki tek “Chili Crunch” Momofuku adını taşıyacak.
Şef David Chang tarafından kurulan Momofuku, geçen yıl Chile Colonial LLC'den “e” harfiyle yazılan “chile crunch”ın kullanım haklarını satın aldı. Denver'lı bir şirket, 2008'den beri Meksika esintili şili çıtır sos yaptıktan sonra ticari markayı 2015 yılında Amerika Birleşik Devletleri Patent ve Ticari Marka Ofisi'ne tescil ettirdi. Daha sonra 29 Mart'ta Momofuku, “kırmızı biber çıtırtı” terimi için bir ticari marka başvurusunda bulundu. Guardian'ın ilk haberine göre “i” ve biberli crunch ürünleri satan birden fazla işletmeye durdurma ve vazgeçme emirleri göndermeye başladı.
Bir kavanoz Momofuku biberi çıtırtısı.
(Mariah Tauger / Los Angeles Times)
Hemen ardından sosyal medyadan tepki geldi. Dondurulmuş hamur tatlıları ve acı biberli çıtırlar üreten bir yiyecek ve içecek şirketi olan MìLà'nın içerik sorumlusu olarak görev yapan aktör Simu Liu, geçen hafta Momofuku'yu Twitter'da kör bir tat testine davet etti: “Kazanan ismini korur, kaybeden (bu olur) sen ol) geri çekilir.”
Momofuku'nun bir sözcüsü The Times'a yaptığı açıklamada, şirketin geçtiğimiz yıl içinde biber çıtırı olarak yeniden markalanan birden fazla biberli gevrek ürün gördüğünü ve ticari markanın hiçbir zaman “derinden önemsediğimiz bir kategoride yeniliği bastırmayı” amaçlamadığını söyledi.
Sözcü bir e-postada şöyle yazdı: “Ürünümüzü yarattığımızda, sahip olabileceğimiz bir isim istedik ve onu daha geniş biber gevrek kategorisinden daha da farklılaştırmak için kasıtlı olarak 'Chili Crunch'ı seçtik.” “Ticari markayı satın almak için Chile Colonial adında bir aile şirketiyle çalıştık. Ticari markayı daha önce Trader Joe's gibi şirketlere karşı savunmuşlardı.”
Momofuku'nun diğer şili sosu işletmelerine karşı yasal işlem başlatma tehdidini eleştiren seslerden biri Fly by Jing şefi ve girişimci Jing Gao idi. 2018'de Sichuan biber cipsini şişelemeye başladı ve genellikle biber cipsinin yaygınlaşmasında katalizör olarak anılıyor. Aynı zamanda durdurma ve vazgeçme mektubu alan markalardan biri olan Homiah'ın yatırımcısı ve danışmanıdır.
Gao'nun kendi şirketi, birçok kaynağın bildirdiği gibi, 2019'da “Sichuan Chili Crisp” ticari markasını almak için başvuruda bulundu ancak başvurusunun 2020'de reddedildiğini gördü.
Gao, “Ticari Marka Zorbaları Üzerine” başlıklı Substack haber bülteninde “'Şili krizi' ticari markasının da verilmemesi gerekirdi” diye yazdı. “Bu, yüzlerce yıldır Çin mutfağında var olan kültürel bir ürünü tanımlayan tanımlayıcı bir terimdir.”
Jing Sichuan'dan bir kavanoz Sinek Jing Gao'dan Chili Crisp. Gao, 2018'de biberli gevrek ürününün piyasaya sürülmesiyle mevcut biber sosu çılgınlığını başlatan kişi olarak tanınıyor.
(Mariah Tauger / Los Angeles Times)
Ancak haber bülteninde ve diğer hikayelerde bahsedilmeyen şey, ABD Patent ve Ticaret Ofisi'ne göre geçen hafta 3 Nisan'da Fly by Jing'in “Sichuan Chili Crisp” ticari markası için yeniden başvuruda bulunmasıydı. Daha sonra Pazartesi günü Gao, The Times'a yaptığı açıklamada başvurunun geri çekilmesini talep ettiğini söyledi.
Gao, Fly by Jing'in “Sichuan Chili Crisp” ve “Chengdu Crunch” için “varlığımız tarafından tehdit edilebilecek daha büyük bir güce karşı kendimizi savunmamız gereken potansiyele karşı korunmak için” yeniden başvurduğunu söyledi. Ancak son iki gündeki olayların ışığında, USPTO'nun biber/şili krizi ticari markalarını yeniden değerlendireceğine dair terimin tanımlayıcı doğası hakkında yeterince farkındalık oluşturulduğuna inanıyoruz ve bir talepte bulunma konusunda kendimizi rahat hissettik. Cumartesi günü itibarıyla yapmış olduğumuz ürünümüze isim başvurusundan vazgeçin” dedi.
Jing, “Şu anda terk ettiğimiz Sichuan Chili Crisp'in ticari markası bize verilmiş olsa bile, Fly By Jing bunu küçük işletmeleri sindirmek için kullanmazdı” diye yazdı.
Ancak Fly by Jing'e bir ticari marka verilmiş olsaydı, Amerika Birleşik Devletleri Patent ve Ticari Marka Ofisi'nin belirttiği gibi şirket bunun uygulanmasından sorumlu olacaktı. Ticari markanızı korumazsanız onu kaybedebilirsiniz.
Eğer bana kalsaydı, her iki terim de ticari marka olmazdı.
Huy Fong Foods Sriracha sosunun kurucusu David Tran, hiçbir zaman yalnızca “Sriracha” terimine sahip olmaya çalışmadı. Bunun yerine, kendi imzasını taşıyan horoz logosunu ve şişesini markalaştırdı.
Birinin benim kültürüme bu kadar kökleşmiş bir şeye, kimliğimin ayrılmaz bir parçası olduğunu düşündüğüm bir yiyeceğe özel olarak sahip olabileceği fikrini reddediyorum. Bu ticari markalar, tüm kültürlerle bağlantısı olan bir gıdadan kimin kâr elde edebileceğini sınırlayacak. Bu, birisinin salsa macha ve salsa verde'yi markalaştırmaya çalışmasına benzer. Durun, açıklanamaz bir şekilde birisi salsa verde'nin ticari markasını yaptı ve USPTO'nun belirli gıdalar söz konusu olduğunda neyin tanımlayıcı veya kafa karıştırıcı olduğunu doğru veya adil bir şekilde belirleme bilgisinden yoksun olduğu ciddi bir soruna işaret etti.
Pek çok Çinli Amerikalı gibi ben de tipik olarak sarımsak, diğer alliumlar, kırmızı biber ve yağla yapılan çeşnilerden dolayı gurur ve sahiplenme duygusu hissediyorum. İster gevrek, ister yağlı, çıtır veya sos olarak adlandırın, bu, dünya çapındaki Asyalı Amerikalıların mutfaklarının, kültürlerinin ve deneyimlerinin ayrılmaz bir parçası olan bir çeşnidir.
Homiah Foods'un kurucusu ve CEO'su Michelle Tew, durdurma ve vazgeçme mektubunu almayı “karnınıza bir yumruk” olarak nitelendirdi.
Tew, LinkedIn'de yaptığı açıklamada, “Homiah'ın Sambal Chili Crunch ürünü kişiseldir ve büyükannem Nonie'min Penang, Malezya'daki Nyonya mirasının sayısız nesillerine dayanan bir aile tarifine dayanmaktadır” diye yazdı. “Asya gıda sektörünün tanınmış ve saygı duyulan bir oyuncusunun, çok daha küçük ölçekte faaliyet gösteren tek kişilik bir gösteri olan beni ailemin tarihinin ve kültürünün bir parçası olan bir ürünü satmakla yasal olarak tehdit etmesi beni şok etti ve hayal kırıklığına uğrattı. ”
Kasıtlı olsun ya da olmasın, “chili crunch” ticari markasına geçiş, yalnızca tüm bir şili sos türünü aklamaya hizmet edecektir. Bazı sos şirketlerinin güçlü mali desteği olmasına rağmen (Forbes'a göre Momofuku geçen yıl 50 milyon dolarlık satışla 17,5 milyon dolar fon topladı, MìLà yakın zamanda 22,5 milyon dolar topladı ve Fly by Jing geçen yıl 12 milyon dolar topladı) bu ürünlerin çoğu AAPI'ye ait küçük şirketler tarafından.
Hepsi Amerika Birleşik Devletleri'ndeki 3 milyar doları aşan acı sos endüstrisinden pay almayı hak ediyor. Fortune Business Insights'ın pazar raporuna göre bu sayının önümüzdeki on yılda neredeyse iki katına çıkması bekleniyor.
San Gabriel Vadisi'nde mantı servisi yapan restoranların çoğu masasında bir kavanoz şili sosu bulunur.
(Mariah Tauger / Los Angeles Times)
Melody ve Russ Stein'ın pizza şirketi Pi00a (pide-oh-ah olarak telaffuz edilir), geçen yıl çocukları Taysia ve Rylan ile birlikte Koreatown'da bir hayalet mutfak kurduklarında kavanozlarda biberli çıtır satmaya başladı. Pi00a, Asya esintileri taşıyan Napoliten pizzalar satan ve işitme güçlüğü çekenlere iş sağlamayı misyon edinen, sağır ve aile tarafından işletilen bir işletmedir.
Melody, tercüman olarak kızıyla telefonda yaptığı telefon görüşmesinde, soppressata pizzası için İtalyan kuru salumuna eşlik eden “tatlı ve baharatlı” bir şey olan biberli çıtırın kendi versiyonunu bulduğunu söyledi. “İnsanlar bunu beğendi ve kavanozlarca istemeye başladı” ve Pi00a artık çevrimiçi işi ve 40 perakendeci aracılığıyla haftada yaklaşık 100 kavanoz satıyor.
“Küçük işletmemize yeni başladık, yeniden markalaşmak çok paraya mal oluyor. Eklenen masrafları karşılamak çok zordur. Sadece umuyoruz [Momofuku] bunun toplum üzerindeki etkisini fark ediyorlar ve ticari markaları bırakıyorlar.”
Kendi başına kırmızı biber çıtırı yapan Kansas City şefi James Chang, Instagram gönderisinde durdurma ve vazgeçme mektuplarına atıfta bulunarak şunları yazdı: “Henüz bir tane almamış olsam da bu sadece bir zaman meselesi. … Marketlerdeki etnik reyonlarda azınlığa ait yeterince markanın bulunmadığından yakınan biri için [David Chang] o da aynısını yapıyor. Bir topluluk yaratmak yerine tekel yaratmak istiyor.”
Şili yağı, gevrek ve çıtır bir koleksiyon.
(Mariah Tauger / Los Angeles Times)
San Gabriel Vadisi'nde mantı servisi yapan çoğu restoranın masalarında, yarısı yağ, yarısı şili ve sarımsaktan oluşan bir kavanoz şili sosu bulabilirsiniz. Birçoğu sosu kendisi yapıyor.
Her süperette (ve hatta Costco'da) bulunan modaya uygun bir çeşni olmadan önce, buzdolabımda ve ailemin yemek masasında, kapaklarının etrafında kabuklu, yarı boş kavanozlar Lao Gan Ma baharatlı biber gevrekleri vardı. Çinli büyükannem ve amcam 90'ların sonlarında beni Lao Gan Ma'nın baharatlı biberli gevrekleriyle tanıştırdı. Kurutulmuş biber, çıtır soğan, MSG ve fermente soya fasulyesinin çamur benzeri bir kombinasyonudur. Yıllarca buna kırmızı biberli gevrek derdim. Adını hiçbir zaman hatırlayamadım ve sadece “sert bayanla birlikte şu çıtır biberli şeylerden” daha fazlasını istedim.
Sos, 1984 yılında Çin'in Guizhou kentinde Tao Huabi tarafından yaratıldı. Her şişenin yüzü onunkidir.
Yaklaşık on yıl önce, Lao Gan Ma'yı merhum Jonathan Gold ve Kogi Barbekü şefi Roy Choi ile acı sos tadımına götürdüm. Şişenin üzerinde sert bir kadın bulunan çıtır çıtır şeyler açık ara kazanandı.
Bowl Cut Chili Crisp'in yapımcıları Instagram'da “Atalarımız tarafından icat edilen sos, 30 yılı aşkın süredir mükemmelleştirilen versiyonumuz…” diye yazdı. “Hiç kimse, sonsuza dek ortalıkta dolaşan bir sosun tanımına ilişkin bir ticari markaya sahip olmamalıdır.”
Biber krizi herkese aittir.
Gıda Editör Yardımcısı Betty Hallock buna katkıda bulundu rapor.
Momofuku istediğini yaparsa mağaza raflarındaki tek “Chili Crunch” Momofuku adını taşıyacak.
Şef David Chang tarafından kurulan Momofuku, geçen yıl Chile Colonial LLC'den “e” harfiyle yazılan “chile crunch”ın kullanım haklarını satın aldı. Denver'lı bir şirket, 2008'den beri Meksika esintili şili çıtır sos yaptıktan sonra ticari markayı 2015 yılında Amerika Birleşik Devletleri Patent ve Ticari Marka Ofisi'ne tescil ettirdi. Daha sonra 29 Mart'ta Momofuku, “kırmızı biber çıtırtı” terimi için bir ticari marka başvurusunda bulundu. Guardian'ın ilk haberine göre “i” ve biberli crunch ürünleri satan birden fazla işletmeye durdurma ve vazgeçme emirleri göndermeye başladı.
Bir kavanoz Momofuku biberi çıtırtısı.
(Mariah Tauger / Los Angeles Times)
Hemen ardından sosyal medyadan tepki geldi. Dondurulmuş hamur tatlıları ve acı biberli çıtırlar üreten bir yiyecek ve içecek şirketi olan MìLà'nın içerik sorumlusu olarak görev yapan aktör Simu Liu, geçen hafta Momofuku'yu Twitter'da kör bir tat testine davet etti: “Kazanan ismini korur, kaybeden (bu olur) sen ol) geri çekilir.”
Momofuku'nun bir sözcüsü The Times'a yaptığı açıklamada, şirketin geçtiğimiz yıl içinde biber çıtırı olarak yeniden markalanan birden fazla biberli gevrek ürün gördüğünü ve ticari markanın hiçbir zaman “derinden önemsediğimiz bir kategoride yeniliği bastırmayı” amaçlamadığını söyledi.
Sözcü bir e-postada şöyle yazdı: “Ürünümüzü yarattığımızda, sahip olabileceğimiz bir isim istedik ve onu daha geniş biber gevrek kategorisinden daha da farklılaştırmak için kasıtlı olarak 'Chili Crunch'ı seçtik.” “Ticari markayı satın almak için Chile Colonial adında bir aile şirketiyle çalıştık. Ticari markayı daha önce Trader Joe's gibi şirketlere karşı savunmuşlardı.”
Momofuku'nun diğer şili sosu işletmelerine karşı yasal işlem başlatma tehdidini eleştiren seslerden biri Fly by Jing şefi ve girişimci Jing Gao idi. 2018'de Sichuan biber cipsini şişelemeye başladı ve genellikle biber cipsinin yaygınlaşmasında katalizör olarak anılıyor. Aynı zamanda durdurma ve vazgeçme mektubu alan markalardan biri olan Homiah'ın yatırımcısı ve danışmanıdır.
Gao'nun kendi şirketi, birçok kaynağın bildirdiği gibi, 2019'da “Sichuan Chili Crisp” ticari markasını almak için başvuruda bulundu ancak başvurusunun 2020'de reddedildiğini gördü.
Gao, “Ticari Marka Zorbaları Üzerine” başlıklı Substack haber bülteninde “'Şili krizi' ticari markasının da verilmemesi gerekirdi” diye yazdı. “Bu, yüzlerce yıldır Çin mutfağında var olan kültürel bir ürünü tanımlayan tanımlayıcı bir terimdir.”
Jing Sichuan'dan bir kavanoz Sinek Jing Gao'dan Chili Crisp. Gao, 2018'de biberli gevrek ürününün piyasaya sürülmesiyle mevcut biber sosu çılgınlığını başlatan kişi olarak tanınıyor.
(Mariah Tauger / Los Angeles Times)
Ancak haber bülteninde ve diğer hikayelerde bahsedilmeyen şey, ABD Patent ve Ticaret Ofisi'ne göre geçen hafta 3 Nisan'da Fly by Jing'in “Sichuan Chili Crisp” ticari markası için yeniden başvuruda bulunmasıydı. Daha sonra Pazartesi günü Gao, The Times'a yaptığı açıklamada başvurunun geri çekilmesini talep ettiğini söyledi.
Gao, Fly by Jing'in “Sichuan Chili Crisp” ve “Chengdu Crunch” için “varlığımız tarafından tehdit edilebilecek daha büyük bir güce karşı kendimizi savunmamız gereken potansiyele karşı korunmak için” yeniden başvurduğunu söyledi. Ancak son iki gündeki olayların ışığında, USPTO'nun biber/şili krizi ticari markalarını yeniden değerlendireceğine dair terimin tanımlayıcı doğası hakkında yeterince farkındalık oluşturulduğuna inanıyoruz ve bir talepte bulunma konusunda kendimizi rahat hissettik. Cumartesi günü itibarıyla yapmış olduğumuz ürünümüze isim başvurusundan vazgeçin” dedi.
Jing, “Şu anda terk ettiğimiz Sichuan Chili Crisp'in ticari markası bize verilmiş olsa bile, Fly By Jing bunu küçük işletmeleri sindirmek için kullanmazdı” diye yazdı.
Ancak Fly by Jing'e bir ticari marka verilmiş olsaydı, Amerika Birleşik Devletleri Patent ve Ticari Marka Ofisi'nin belirttiği gibi şirket bunun uygulanmasından sorumlu olacaktı. Ticari markanızı korumazsanız onu kaybedebilirsiniz.
Eğer bana kalsaydı, her iki terim de ticari marka olmazdı.
Huy Fong Foods Sriracha sosunun kurucusu David Tran, hiçbir zaman yalnızca “Sriracha” terimine sahip olmaya çalışmadı. Bunun yerine, kendi imzasını taşıyan horoz logosunu ve şişesini markalaştırdı.
Birinin benim kültürüme bu kadar kökleşmiş bir şeye, kimliğimin ayrılmaz bir parçası olduğunu düşündüğüm bir yiyeceğe özel olarak sahip olabileceği fikrini reddediyorum. Bu ticari markalar, tüm kültürlerle bağlantısı olan bir gıdadan kimin kâr elde edebileceğini sınırlayacak. Bu, birisinin salsa macha ve salsa verde'yi markalaştırmaya çalışmasına benzer. Durun, açıklanamaz bir şekilde birisi salsa verde'nin ticari markasını yaptı ve USPTO'nun belirli gıdalar söz konusu olduğunda neyin tanımlayıcı veya kafa karıştırıcı olduğunu doğru veya adil bir şekilde belirleme bilgisinden yoksun olduğu ciddi bir soruna işaret etti.
Pek çok Çinli Amerikalı gibi ben de tipik olarak sarımsak, diğer alliumlar, kırmızı biber ve yağla yapılan çeşnilerden dolayı gurur ve sahiplenme duygusu hissediyorum. İster gevrek, ister yağlı, çıtır veya sos olarak adlandırın, bu, dünya çapındaki Asyalı Amerikalıların mutfaklarının, kültürlerinin ve deneyimlerinin ayrılmaz bir parçası olan bir çeşnidir.
Homiah Foods'un kurucusu ve CEO'su Michelle Tew, durdurma ve vazgeçme mektubunu almayı “karnınıza bir yumruk” olarak nitelendirdi.
Tew, LinkedIn'de yaptığı açıklamada, “Homiah'ın Sambal Chili Crunch ürünü kişiseldir ve büyükannem Nonie'min Penang, Malezya'daki Nyonya mirasının sayısız nesillerine dayanan bir aile tarifine dayanmaktadır” diye yazdı. “Asya gıda sektörünün tanınmış ve saygı duyulan bir oyuncusunun, çok daha küçük ölçekte faaliyet gösteren tek kişilik bir gösteri olan beni ailemin tarihinin ve kültürünün bir parçası olan bir ürünü satmakla yasal olarak tehdit etmesi beni şok etti ve hayal kırıklığına uğrattı. ”
Kasıtlı olsun ya da olmasın, “chili crunch” ticari markasına geçiş, yalnızca tüm bir şili sos türünü aklamaya hizmet edecektir. Bazı sos şirketlerinin güçlü mali desteği olmasına rağmen (Forbes'a göre Momofuku geçen yıl 50 milyon dolarlık satışla 17,5 milyon dolar fon topladı, MìLà yakın zamanda 22,5 milyon dolar topladı ve Fly by Jing geçen yıl 12 milyon dolar topladı) bu ürünlerin çoğu AAPI'ye ait küçük şirketler tarafından.
Hepsi Amerika Birleşik Devletleri'ndeki 3 milyar doları aşan acı sos endüstrisinden pay almayı hak ediyor. Fortune Business Insights'ın pazar raporuna göre bu sayının önümüzdeki on yılda neredeyse iki katına çıkması bekleniyor.
San Gabriel Vadisi'nde mantı servisi yapan restoranların çoğu masasında bir kavanoz şili sosu bulunur.
(Mariah Tauger / Los Angeles Times)
Melody ve Russ Stein'ın pizza şirketi Pi00a (pide-oh-ah olarak telaffuz edilir), geçen yıl çocukları Taysia ve Rylan ile birlikte Koreatown'da bir hayalet mutfak kurduklarında kavanozlarda biberli çıtır satmaya başladı. Pi00a, Asya esintileri taşıyan Napoliten pizzalar satan ve işitme güçlüğü çekenlere iş sağlamayı misyon edinen, sağır ve aile tarafından işletilen bir işletmedir.
Melody, tercüman olarak kızıyla telefonda yaptığı telefon görüşmesinde, soppressata pizzası için İtalyan kuru salumuna eşlik eden “tatlı ve baharatlı” bir şey olan biberli çıtırın kendi versiyonunu bulduğunu söyledi. “İnsanlar bunu beğendi ve kavanozlarca istemeye başladı” ve Pi00a artık çevrimiçi işi ve 40 perakendeci aracılığıyla haftada yaklaşık 100 kavanoz satıyor.
“Küçük işletmemize yeni başladık, yeniden markalaşmak çok paraya mal oluyor. Eklenen masrafları karşılamak çok zordur. Sadece umuyoruz [Momofuku] bunun toplum üzerindeki etkisini fark ediyorlar ve ticari markaları bırakıyorlar.”
Kendi başına kırmızı biber çıtırı yapan Kansas City şefi James Chang, Instagram gönderisinde durdurma ve vazgeçme mektuplarına atıfta bulunarak şunları yazdı: “Henüz bir tane almamış olsam da bu sadece bir zaman meselesi. … Marketlerdeki etnik reyonlarda azınlığa ait yeterince markanın bulunmadığından yakınan biri için [David Chang] o da aynısını yapıyor. Bir topluluk yaratmak yerine tekel yaratmak istiyor.”
Şili yağı, gevrek ve çıtır bir koleksiyon.
(Mariah Tauger / Los Angeles Times)
San Gabriel Vadisi'nde mantı servisi yapan çoğu restoranın masalarında, yarısı yağ, yarısı şili ve sarımsaktan oluşan bir kavanoz şili sosu bulabilirsiniz. Birçoğu sosu kendisi yapıyor.
Her süperette (ve hatta Costco'da) bulunan modaya uygun bir çeşni olmadan önce, buzdolabımda ve ailemin yemek masasında, kapaklarının etrafında kabuklu, yarı boş kavanozlar Lao Gan Ma baharatlı biber gevrekleri vardı. Çinli büyükannem ve amcam 90'ların sonlarında beni Lao Gan Ma'nın baharatlı biberli gevrekleriyle tanıştırdı. Kurutulmuş biber, çıtır soğan, MSG ve fermente soya fasulyesinin çamur benzeri bir kombinasyonudur. Yıllarca buna kırmızı biberli gevrek derdim. Adını hiçbir zaman hatırlayamadım ve sadece “sert bayanla birlikte şu çıtır biberli şeylerden” daha fazlasını istedim.
Sos, 1984 yılında Çin'in Guizhou kentinde Tao Huabi tarafından yaratıldı. Her şişenin yüzü onunkidir.
Yaklaşık on yıl önce, Lao Gan Ma'yı merhum Jonathan Gold ve Kogi Barbekü şefi Roy Choi ile acı sos tadımına götürdüm. Şişenin üzerinde sert bir kadın bulunan çıtır çıtır şeyler açık ara kazanandı.
Bowl Cut Chili Crisp'in yapımcıları Instagram'da “Atalarımız tarafından icat edilen sos, 30 yılı aşkın süredir mükemmelleştirilen versiyonumuz…” diye yazdı. “Hiç kimse, sonsuza dek ortalıkta dolaşan bir sosun tanımına ilişkin bir ticari markaya sahip olmamalıdır.”
Biber krizi herkese aittir.
Gıda Editör Yardımcısı Betty Hallock buna katkıda bulundu rapor.